Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه سال نو، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی، دست‌اندرکاران صنعت طلا و جواهرسازی و نیز علاقه‌مندان به هنر-صنعت طلا و جواهر ایران گرد آمدند تا آئین رونمایی از کلکسیون جدید پارتیه مظفریان برگزار شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پارتیه مظفریان، بیش از ۱۷۰ سال از فعالیت جواهرات مظفریان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه امسال هم به رسم هر سال، ثمره تلاش‌های خود را به نمایش گذاشت. ۱۷ اسفندماه، آئین رونمایی از جدیدترین کلکسیون پارتیه مظفریان برگزار شد تا انبوه علاقه‌مندان، تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و البته دست‌اندرکاران این هنر- صنعت گرد هم آیند و تلفیق هنر و اقتصاد را از نزدیک ببینند.

رونمایی از کلکسیون جدید پارتیه مظفریان در هتل استقلال انجام شد. مدیر عامل این مجموعه، هدف بزرگی برای خود تعریف کرده است. او با دمیدن روح هنر و اصالت در تن صنعت جواهر ایران می‌خواهد جایگاه طلایی که هنر و صنعت جواهرات کشور داشت را به آن بازگرداند.

مدیرعامل مجموعه جواهرات پارتیه مظفریان در حاشیه این رونمایی ابتدا درباره آئین رونمایی سخن گفت و اظهارکرد: مثل هر سال، نتیجه کارهایی که انجام داده‌ایم را در معرض دید مخاطبان قرار دادیم. همیشه خود و عملکردمان را از دید کارشناسان و مخاطبان، رصد می‌کنیم. آنچه برای شخص من اهمیت دارد، احیای تکنیک‌های اصیل صنایع دستی ایرانی و تلفیق آنهاست. می‌خواهیم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. هیچ وقت برای صرفاً پر کردن حساب خود کار نکرده‌ایم. در ۱۰ سال اخیر سعی کرده‌ام از جوانان فعال، دارای دانش و متعهدی که به فضا و حمایت نیاز دارند حمایت کنم. در اینجا مانده‌ام و پاسپورت خارجی خود را پاره کرده‌ام که این رسالت را انجام دهم. کارم برای بسیاری از آشنایان و وابستگانم، عجیب بود ولی می‌دانستم چه می‌کنم. جوانان و هنری که در این صنعت هست را رصد و حمایت کردم.

محمدرضا مظفریان گفت: دلگیر هستم چون در دوره پدربزرگ من همه محصولات، ساخت ایران بود و شخصیت‌های تراز اول جهان از رئیس‌جمهورها و سفرا گرفته تا هنرپیشه‌های درجه یک جهان و بسیاری دیگر خواهان کار و طراحی ایرانی بودند. از آن زمان چیزی نگذشته است. متأسفانه چمدان چمدان از تایلند و هنگ‌کنگ و ترکیه طلا و نقره وارد می‌کنیم. از آن‌طرف هم سیل بدلیجات از چین وارد کشور می‌شود.

مظفریان در توضیح دلایل این وضعیت گفت: دلایل بسیاری وجود دارد. کوتاهی‌های ما، عدم حمایت دولت، به رسمیت نشناختن حق کپی‌رایت و بسیاری عوامل دیگر دست به‌دست هم داده‌اند که شاهد چنین وضعیتی باشیم. اغلب طرح‌هایی که امروز در جواهرفروشی‌ها می‌بینید کار برندهای بزرگ دنیاست. برای این طرح‌ها پول پرداخت شده است. برای برآورد بازار طرح‌ها، بازارسنجی شده است. همیشه حرف از حمایت و تولید و هنر ملی می‌زنیم، اما ژورنال را برمی‌داریم و کار دیگران را کپی می‌کنیم و توسط دستگاه‌های مختلف داخل هم حمایت می‌شویم.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: تک‌تک افراد جامعه مسئولیت دارند. ترکیه برای بسیاری از صنعتگران خود معافیت مالیاتی در نظر گرفت ولی ما آمدیم به صنعتگران‌مان، ۹ درصد ارزش افزوده، تحمیل کردیم. ترکیه در کنار فرودگاه اصلی پایتخت، یک منطقه پهناور و شیک ساخت، پاساژ ساخت و به تولیدکنندگان خود هبه کرد. دولت ترکیه چنین کرد تا تولیدکنندگان و تولید کشور، بیش از پیش رونق بگیرد. به این ترتیب صنعت طلای ترکیه به شدت رشد کرد. این در حالی است که سالیان پیش ما و ترکیه و روسیه بهترین‌های دنیا بودیم.

مظفریان در ادامه افزود: دوست دارم از موفقیت‌های این صنعت بگویم ولی خیلی مانده که به جایگاهی طلایی که در گذشته داشتیم برگردیم. آنها که می‌خواهند در این سطح از کار، فعالیت کنند به هنگ‌کنگ و ایتالیا می‌روند. مهم این است که داستان‌ها، قصه‌ها و روایت‌هایی که پشت این محصولات وجود دارد مال خودمان است. من ژورنال یک فرد گمنام ایتالیایی یا امریکای جنوبی را باز نمی‌کنم که تغییر کوچکی در آن ایجاد کنم و آن را اثر خود معرفی کنم.

مدیرعامل مجموعه جواهرات پارتیه مظفریان در ادامه به بعدی دیگری از فعالیت خود پرداخت و گفت: بخش دیگر کار ما به مسئولیت‌های اجتماعی مربوط می‌شود. بخشی از سود مجموعه حیوانات به حمایت از محیط‌زیست و حیوانات در شرف انقراض، اختصاص یافته است. بخشی از سود مجموعه مولانا و معنا و عرفان، عاید مؤسسات خیریه می‌شود. به عنوان اسپانسر یا در قالب آموزش معلولین، بی‌سرپرست‌ها و اقشار آسیب‌دیده در کنار خیریه‌ها بوده‌ایم و هستیم و از این بابت برکت زیادی نصیب کسب و کار ما شده است در واقع ما «دو امدادی» انجام می‌دهیم. بعضی‌ها معتقدند که باید کار را از نو شروع کرد ولی یکی از عوامل موفقیت جوامع، میزان حفظ و انتقال ثروت و سرمایه است. یکی از عواملی که باعث شد در ایران بمانم پی بردن به همین واقعیت بود. یک وظیفه ملی به عهده من گذاشته شده و اگر شانه خالی کنم حالت دروازه‌بانی را دارم که از ترس اصابت توپ به صورتش، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. هفت نسل دویده‌اند و اعتبار و سرمایه و دانش را به نفر بعدی داده‌اند. نمی‌توانم به بهانه‌های مختلف، آن را به‌دست نفر بعدی نرسانم.

مظفریان در پاسخ این سوال که آیا «می‌توان جلوی کپی‌کاری جواهرآلات را گرفت؟» گفت: در جایی که قانون کپی رایت وجود ندارد و اجرا نمی‌شود نمی‌توان کاری کرد. البته دست کسی که بتواند کارمان را کپی کند می‌بوسم. اگر می‌خواهیم جلوی این معضل را بگیریم باید ببینیم که کشورهای دیگر چه کرده‌اند. قانون کپی‌رایت یک قانون جهانی است و تنها راه، پذیرفتن آن است. در این شرایط هنرمندان و طراحان و تولیدکنندگان هیچ امنیتی ندارند.

مدیر اجرایی جواهرات پارتیه مظفریان:

می‌خواهیم اثر ذوق و هنر ایرانی در آثار، محسوس باشد و هنر ایرانی را به رخ بکشیم

مدیر اجرایی مجموعه جواهرات پارتیه مظفریان نیز گفت: تعداد آثار به نمایش درآمده در این رونمایی به بیش از ۴۰ اثر می‌رسد. آثاری فاخر که از هر کدام فقط یک نمونه تولید شده است. نگاه این مجموعه هنری و زیبایی‌شناختی است. می‌خواهیم اثر ذوق و هنر ایرانی در آثار، محسوس باشد. می‌خواهیم هنر ایرانی را به رخ بکشیم. تیم دانش‌محور ما بعد از تحقیق و بررسی عمیق، طرح‌های اصیل ایرانی را احیا کرده‌اند و هنرمندان ما به آنها جان داده‌اند. کارها مشابه ندارند. سعی داریم پشت هر یک از این کارها، مضمون و محتوا و تخصص وجود داشته باشد.

مهدی نجم آرا اظهارداشت: مجموعه‌ای از عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این آثار خلق شود. قشر فرهیخته و آنها که زبان هنر را درک می‌کنند به آثار ما علاقه نشان می‌دهند. از طرف دیگر داخلی بودن آثار باعث می‌شود که هزینه‌ها به حداقل برسد. این در حالی است که کیفیت همچنان حرف اول را می‌زند. خود را به بازار داخل محدود نکرده‌ایم و همواره بازار خارج را رصد می‌کنیم. اتاق فکر داریم و قصد داریم آرام‌آرام به ۱۰ برند برتر جهان نزدیک شویم. خوشبختانه امروز از جهاتی فراتر از بازار ایران عمل کرده‌ایم.

نجم آرا افزود: محصولات ما لوکس هستند. بین لوکس بودن و گران بودن باید فرق گذاشت. مفهوم اصلی کالای لوکس آن است که ریشه و فرهنگ یک کشور را به زیباترین و با کیفیت‌ترین حالت منعکس کند. بخش عمده سنگ‌های قیمتی در ایران وجود دارد و اگر به بخش خصوصی اجازه داده شود این‌همه ظرفیت را در کانال صحیح بیندازد می‌توان ارزش‌افزوده بالایی را عاید کشور کرد. ما در اینجا دانش و مهارت را جدی گرفته‌ایم. مهارت‌های آموزش داده‌شده به جوانان در حدی است که محصولات آنها از همان بدو شروع، مخاطب و بازار خودش را پیدا می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جواهرات پارتیه مظفریان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رونمايي طلا کلکسیون جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم فداکار در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حاج حسن امیدزاده معلم فداکار گیلانی که در حادثه آتش سوزی سال ۷۶ مدرسه‌ای در شهرستان شفت، جان دانش اموزان یک کلاس را نجات داد، اما خودش دچار سوختگی ۹۵ درصد شد.

وی یک الگوی کم نظیر برای معرفی دقیق‌تر زحمات جامعه معلمان است ، معلمی که همه ما‌ها ، گفتن ، خواندن ، نوشتن و رشد مان را مدیون آنها هستیم ، خبرنگار صدا و سیما گزارشی از این فداکاری تهیه کرده است.

دیگر خبرها

  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • ببینید | روایت ندا قاسمی از چَپ کردن در اتوبان و یک قدم تا مرگ
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • حقوق بشر آمریکایی به روایت تصویر
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • روایت یک معلم فداکار در گیلان
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ