Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ، در مجتمع بابک مس ايرانيان از شرکت‌هاي زير مجموعه هلدينگ ميدکو، براي اولين بار در جهان، با حمايت بانک‌‌پاسارگاد آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، طي مراسمي با حضور جمعي از مديران و دست‌اندرکاران پروژه، بهره‌برداري از پروژه توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ، براي اولين بار در دنيا، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين خبر، مديرعامل بانک‌پاسارگاد، بهره‌برداري از اين طرح مهم و ملي را تقديم به ملت شريف ايران کرد و براي عوامل و دست‌اندرکاران آن آرزوي موفقيت نمود. همچنين دکتر پورمند مديرعامل شرکت ميدکو، اين موفقيت را که براي اولين بار در دنيا توسط نيروهاي متخصص ميدکو، در مجتمع بابک مس ايرانيان عملي شده‌است تبريک گفت و اظهار داشت: اين مهم يک تغيير بزرگ تکنولوژيک در سطح جهان و در صنعت مس است که با حمايت‌هاي ويژه دکتر قاسمي به انجام رسيده‌است.
گفتني است مجتمع بابک مس با ظرفيت توليد 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسي در سال فعاليت مي‌کند. در روش تانک بايوليچينگ با استفاده از نوع خاصي از باکتري‌هاي غيرمضر محصول نهايي استحصال مي‌شود. دانش اين تکنولوژي سازگار با محيط‌زيست توسط متخصصين ايراني طي 5 سال پژوهش و تلاش مستمر ايجاد و راه‌اندازي شده‌است. از مزاياي اصلي روش تانک بايوليچينگ مي‌توان به حذف کوره‌هاي ذوب و در نتيجه کاهش قابل ملاحظه آلايندگي و همچنين صرفه‌جويي در مصرف آب و منابع انرژي در راستاي حمايت از محيط‌زيست و ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي اشاره کرد.
به دنبال کسب اين موفقيت ارزشمند توسط شرکت ميدکو، مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران طي پيامي، اين موفقيت را به شرکت ميدکو تبريک گفت. در پيام مهندس محمدرضا بني‌اسدي‌راد خطاب به دکتر پورمند آمده‌است:
« خداوند بزرگ را شاکريم که با مديريت و درايت حضرتعالي و همت همکارانتان در آن مجموعه بزرگ صنعتي، طرح بومي توليد کاتد مس به روش بايوليچينگ در مجتمع بابک‌ مس ايرانيان از شرکت‌هاي زيرمجموعه هلدينگ ميدکو به ثمر نشسته است.
بي‌ترديد، بهره‌گيري اين پروژه از دانش و توان متخصصان بومي، بدون اتکا به تکنولوژي خارجي، حکايتگر اين حقيقت روشن است که ايران عزيز ما با اعتماد به سرمايه‌هاي عظيم خود و توانايي فرزندان سخت‌کوش اين مرز و بوم، مي‌تواند در راه بومي‌سازي و در مسير پيشرفت و تعالي گام‌هايي بلند بردارد.
اينجانب، بهره‌برداري از اين طرح مهم را که علاوه بر نتايج چشمگير در عرصه توليد ملي، ثمرات زيست‌محيطي بزرگي نيز در پي دارد، به شما و همه دست‌اندرکاران اين پروژه تبريک مي‌گويم و بهروزي و توفيق روزافزونتان را از درگاه خداوند منان آرزومندم.»
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد