Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: اقریب ۱۲۰ هزار پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک مشغول خدمت رسانی در کشورهستند و در این بین ۱۱پزشک متخصص تمام وقت و پاره وقت در چرام خدمات رسانی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس علی جعفری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در جمع خبرنگاران گفت: مقایسه شاخص های بهداشتی، چند شاخص مهم مرگ کودکان زیر یکسال، مرگ نوزادان، مرگ زنان باردار، امید به زندگی و شاخص های دسترسی به آب سالم در قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول ادامه داد: امید به زندگی در سال ۵۷ حدود ۶۰ سال بود ولی در حال حاضر این شاخص به مرز ۸۰ سال رسیده است.
 

 

وی با بیان اینکه شاخص مرگ و میر کودکان زیر یکسال ۱۰۲ در ۱۰۰ هزار بود ولی الان به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: مرگ و میر کودکان زیر۵ سال، ۱۷۴  در هزار بود که الان ۱۵ نفر در هزار تولد است.
 

 

جعفری افزود: در قبل از انقلاب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱/۴ نفر شاغل بهداشت و درمان بود و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر پزشک در کشور وجود داشت که ۳۳ درصد در تهران، ۲۱ درصد در شهرهای بزرگ و بقیه در سایر مناطق مشغول به کار بودند.
 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام گفت: قریب ۱۲۰ هزار پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک  مشغول خدمت رسانی در کشورهستند.
 

 

وی با اشاره به اینکه قبل انقلاب بروز بیماری ها از مشکلات عمده و مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیر مسئله جدی در کشور بود، ادامه داد: در شاخص سلامت توسعه پایدار در بین ۱۸۸ کشور دنیا ایران رتبه ۶۹ را دارا است که نظام سلامت در گذشته بسیار محدود بود و بسط و توسعه نداشت.
 

 

جعفری به موارد واکسیناسیون کودکان قبل از انقلاب اشاره کرد که حتی برای تزریق واکسن کودکان مشکلاتی وجود داشت و شاخص مرگ و میر کودکان و زنان باردار بالا بود.
 

 

وی افزود: در بعضی مناطق به ازایی هر ۱۸ هزار نفر یک پزشک وجود داشت که بعد از انقلاب نظام شبکه طراحی و ‌استقرار یافت و خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، شهری و روستایی، اورژانس ها و بیمارستان های محلی با توسعه رادیولوژی ها و ازمایشگا ها ادامه پیدا کرد.
 

 

وی همچنین به طرح تحول نظام سلامت و ایجاد ۱۸ هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت در روستاها وحاشیه شهر ها اشاره نمود و گفت: در این طرح دسترسی عادلانه مردم به توزیع به خدمات، ماندگاری پزشکان، کم شدن پرداختی از جیب مردم به ویژه خدمات بستری، توسعه بیمه ای، افزایش زیرساخت و بهبود فضاهای فیزیکی، افزایش تنوع خدمات بهداشتی، مبارزه با بیماریها، مامایی، بهداشت خانواده، خدمات سلامت محیط و کاراموزش سلامت بهداشت روان، تغذیه خودمراقبتی و توجه به گروه های هدف در دستور کار قرار گرفت.
 

 

جعفری با بیان خدمات ارائه شده به شهرستان چرام در زمان مدیریت خود در کمتر از ۱۸ ماه گذشته گفت: افزایش شاخص های بهداشتی، استمرار حضور پزشکان خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت، کاهش مرگ و میر کودکان، افزایش شناسایی بیماران فشارخون و دیابت، اجرای برنامه های خودمراقبتی، غربالگری، بهداشت روان، تغذیه، توزیع بسته های حمایتی و استقرار سامانه سیب و پرونده الکترونیک خانوار از جمله این خدمات بود.

 

وی خاطر نشان کرد: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت سرفاریاب با تجهیزات کامل، افتتاح جایگاه ضمیمه چرام، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت کره شهبازی، افتتاح مرکز طب کار،افتتاح ۲مورد آزمایشگاه ها بهداشتی، افتتاح و راه اندازی ۲ مورد اورژانس ۱۱۵ جاده ای، افتتاح خانه های بهداشت بناری، تمبی، افتتاح سونوگرافی، موافقت نامه درمانگاه عمومی و کلینیک تخصصی فروردین چرام و حضور ۱۱پزشک متخصص تمام وقت و پاره وقت از دیگر اقدات انجام شده در شهرستان چرام بود.
 

    انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد

سازمان بهداشت جهانی از مستند کردن ۴۴۳ حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) اعلام کرد که ۴۴۳ حمله رژیم اشغالگر به تاسیسات بهداشتی و کارکنان حوزه بهداشت را از زمان شروع جنگ غزه، مستند و ثبت کرده است.

این نهاد بین المللی، همچنین از کشته شدن ۷۲۳ نفر و زخمی شدن ۹۲۴ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی خبر داد.

براساس این گزارش، در نتیجه حملات رژیم اشغالگر به غزه، ۱۰۱ مرکز درمانی و ۱۰۶ آمبولانس از بین رفته اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ابعاد خسارت های وارده به برخی از تاسیسات بهداشتی و درمانی غزه مثل بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس، هنوز کاملا برای این سازمان روشن نیست.

ارتش رژیم اشغالگر در ماه فوریه، بیمارستان ناصر را محاصره و به آن حمله کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از بیماران و کادر درمان این بیمارستان و ویرانی بخش هایی از این مرکز درمانی شد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حداقل ۳۰۰ کودک و بیمار کشته شده در حمله صهیونیست ها، در گورهای دسته جمعی کنده شده توسط امدادگران، در بیمارستان ناصر دفن شده اند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان