Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به نقش مؤثر تغذیه در بروز بیماری‌های غیر واگیر، گفت: نظارت بر مراکز توزیع غذا به‌صورت مستمر در حال انجام است اما بااین‌وجود مسافران نوروزی مراقب بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب باشند. ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ایرج نظری، امروز در یازدهمین جلسه شورای سلامت خوزستان که در محل سال جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، بابیان اینکه زیرساخت‌های خوزستان در بحث آب و فاضلاب با مشکلات جدی مواجه است، اظهار داشت: زیرساخت‌های آب شرب و به‌ویژه فاضلاب‌های شهرهای خوزستان مشکلات فراوانی شامل شکستگی و نشت دارند که بروز هرکدام می‌تواند مشکلات بهداشتی فراوانی برای سلامت شهروندان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با آبفا استان خوشبختانه بسیاری از مشکلات برطرف شد و در سال 97 فقط 2 حادثه بهداشتی درمانی در حوزه آب شرب رخ داد که یکی در منطقه ابوالفارس شهرستان رامهرمز و دیگری در منطقه رفیع از توابع شهرستان هویزه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بابیان اینکه نگاه ما به قضایا حل منطقی مشکلات است، گفت: تاکنون با مداخله‌های کوچک توانستیم بروز بسیاری از مشکلات و عوامل تهدید آفرین مرتبط با سلامت مردم را جلوگیری کنیم.

نظری در ادامه به افزایش سفرهای نوروزی و ورود مسافران نوروزی به شهرهای خوزستان اشاره کرد و افزود: به دلیل بارش‌های پاییز و زمستان، استان خوزستان هوای مطبوعی به خود گرفته و به همین سبب 8 روز مانده به تعطیلات تقریباً اماکن اقامتی جای خالی برای آمدن مهمان ندارند و این نشان‌دهنده حجم زیاد مسافرت‌های نوروزی به استان است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم مسافران با آرامش خاطر تعطیلات را در خوزستان بگذرانند، عنوان کرد: نظارت بر مراکز توزیع غذا به‌صورت مستمر در حال انجام است اما بااین‌وجود مسافران نوروزی مراقب بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب باشند.

نظارت جدی وزرات بهداشت بر رستورانهای جاده‌ای/ استفاده از 41 فروند اورژانس هوایی در ایام نوروزبازرسان بهداشت محیط 900 هزار بازدید در نوروز 97 داشتندآغاز به‌کار 6000 بازرس بهداشت محیط طرح سلامت نوروزی

19 مرکز بهداشتی با 267 تیم سلامت بر اماکن عمومی نظارت می‌کنند

سید مهدی حسینی زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه جلسه شورای سلامت خوزستان با اشاره به ورود میهمانان نوروزی از سراسر کشور به خوزستان، گفت: خوزستان یکی از مهمان‌پذیر ترین شهرهای کشور در ایام نوروز است و با توجه به وضعیت آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود حجم جمعیتی بیشتری از مسافران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته وارد خوزستان شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص نظارت بر بهداشت عمومی، افزود: به‌منظور تأمین امنیت بهداشتی مسافران، طرح سلامت نوروزی از 20 اسفندماه آغاز و تا 20 فرودین ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جنی شاپور اهواز ادامه داد: در این طرح کلیه دانشکده‌های علوم پزشکی استان شامل 430 کارشناس و مهندس بهداشت محیط در قالب 90 اکیپ باهدف ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران در مقابل بیماری‌های ناشی از غذا حضور دارند.

حسینی زاده به بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توقع غذا مانند شیرینی‌پزی‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و نانوایی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: 19 مرکز بهداشتی با 267 تیم سلامت و 124 مرکز خدمات جامع بهداشتی، بر اماکن عمومی و تهیه و توزیع غذا نظارت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان به دیگر اقدامات بهداشتی این مرکز در ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: پایش آب آشامیدنی، نظارت ویژه‌بر تأسیسات آب شهری و روستایی، نمونه‌برداری میکروبی روزانه آب در شهرها و روستاها از دیگر فعالیت‌های بازرسان مرکز بهداشت در سراسر خوزستان است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مداخلات دستگاه‌های حوزه شهری در امر بهداشت، گفت: جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی سطح شهر، ممانعت از فعالیت دوره‌گردهای عرضه‌کننده مواد غذایی در اماکن عمومی و محل اسکان مسافران نوروزی،

پاک‌سازی، زیباسازی و ایجاد تجهیزات بهداشتی پارک‌ها و اماکن تفریحی، پاک‌سازی اماکن عمومی از قلیان و جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرها از مهم‌ترین وظایف دیگر دستگاه‌های شهری در جهت تأمین امنیت بهداشت محیطی ایام تعطیلات نوروز است.

حسینی زاده تصریح کرد: در خصوص عرضه گوشت مرغ و دام زنده در معابر عمومی باید گفت متأسفانه هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست و دامپزشکی باید به کمک شهرداری و نیروی انتظامی به‌صورت جدی با فروشندگان آن‌ها برخورد کند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد