Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا که با حضور خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت برگزار شد، از برگزاری این کنگره برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد و گفت: راه شهدا، فرهنگ شهدا و ایثار باید زنده نگه داشته شود زیرا آنچه امروز به نام ایران و نظام و انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور داریم محصول فداکاری ایثارگران و شهدای عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که ما باید قدردان خون شهدا باشیم اظهار داشت: شهدای عرصه امنیت که در دستگاه ها و بخش های مختلف امنیتی کشور فعالیت می کردند مسئولیت بسیار دشواری بر دوش داشتند و جان خود را در این مسیر تقدیم انقلاب و ایران کردند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که گاهی از برخی نعمت ها غفلت می کنیم و قدر آنها را به خوبی درک نمی کنیم تصریح کرد: نعمت سلامتی و امنیت از جمله نعمت هایی هستند که تا وقتی در اختیار داریم قدر آن را نمی دانیم. این مفهوم در سخن پیامبر بزرگ اسلام نیز مورد تأکید قرار گرفته و از نظر رسول اکرم (ص) دو نعمت صحت و امنیت در زمره نعمت های گم شده قرار گرفته اند. 

جهانگیری افزود: جامعه ای که از این دو نعمت محروم باشد جامعه ای رو به پیشرفت نیست و نمی تواند بر مشکلات و مسائل خود فائق آید. 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از دوران های بسیار سخت و دشوار عبور کرده است، خاطرنشان کرد: ایران جنگ بزرگی را در زمانی که این نظام نهالی تازه غرس شده بود پشت سر گذاشت و وقتی امروز پس از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس ایام جنگ را مرور می کنیم می بینیم آنچه سبب شد که بتوانیم از دوران جنگ سرفراز بیرون آییم، روحیه و فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران بود. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته از ترور و اقدامات خشونت آمیز بزرگی عبور کرد بطوریکه در همان اوایل انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، نخست وزیر، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم کوچه و بازار به واسطه انفجارهای تروریستی شهید شدند. 

جهانگیری با بیان اینکه با ایستادگی نیروهای امنیتی، جمهوری اسلامی ایران توانست این دوران را پشت سر بگذارد ابراز داشت: در دو دهه اخیر نیز حوادث و اتفاقات متعددی در کشورهای اطراف ما رخ داد که هر کدام از این اتفاقات قادر بود یک کشور قدرتمند را از پا در بیاورد. 

وی با اشاره به جنگ اول و دوم خلیج فارس، لشگرکشی به افغانستان، درگیری های پاکستان و مسایل سوریه و شکل‌‌گیری گروه‌‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش، بیان کرد: تحلیل این اتفاقات به ما می گوید که این مسایل می توانست منطقه ما را به یکی از کانون های ناامن تبدیل کند که متاسفانه در برخی از کشورها شاهد ناامنی هستیم. خوشبختانه در میان این همه آتش و درگیری، کشوری که توانست به سلامت از این بحران ها عبور کند ایران بود و جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانست امنیت خود را حفظ کند بلکه به کشورهای منطقه نیز کمک کرد تا از صحنه روزگار حذف نشوند. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به هزینه هفت هزار میلیارد دلاری آمریکا در منطقه خاورمیانه یادآور شد: نتیجه این هزینه ها آن بود که رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور در شب سال نو میلادی به طور مخفیانه و با رعایت شدیدترین تدابیر امنیتی سفر کند که این یک موضوع به شدت عبرت انگیز برای همه دنیاست.

جهانگیری اضافه کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا در شرایطی انجام شد که هیچ کدام از مقامات کاخ سفید و نیز مقامات عراق از آن اطلاع نداشتند و این نتیجه نابود کردن منابع و زیر ساخت های کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و برخی کشورهای منطقه است.

وی در مقابل به سفر مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه نظیر عراق اشاره و بیان کرد: سفر جاری رئیس‌‌جمهور به عراق از هفته ها قبل اعلام شده بود و استقبال مقامات عراقی، مقامات محلی، شیوخ و طوایف، دیدار با مراجع عظام و استقبال در عتبات و حرمین شریفین نمایش اوج عظمت جمهوری اسلامی ایران بود. 

معاون اول رئیس‌‌جمهور با طرح این پرسش که چرا ایران این چنین در قلب مسئولین و مردم عراق قرار می گیرد و آمریکاییها مورد نفرت هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تدبیر امام راحل (ره) و هدایت مقام معظم رهبری، بر قلب ملت های منطقه حاکم شده است. جمهوری اسلامی ایران در دوران سختی این کشورها، به درخواست آنها بدون هیچ چشم داشتی به آنها با امکانات مالی و حتی جان فرزندانش کمک کرد. 

جهانگیری با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری که بالاترین نشان نظامی در کشور است، اظهار داشت: سردار سلیمانی سرداری بزرگ است که از دوران دفاع مقدس گردان ها، تیپ ها و لشگرها را هدایت کرد و امروز نیز این گونه برای کشور افتخار آفرینی می کند. 

وی با اشاره به سفر چندی پیش خود به کشور سوریه تصریح کرد: برخلاف تصور عموم، اوضاع کشور سوریه آرام است و سفر رئیس جمهور این کشور به تهران نیز نشانه ارتباط عمیق دو کشور بود. 

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت خاطرنشان کرد: ثمره و نتیجه خون فرزندان شما افتخار و امنیت برای کشور بوده است و شما بهترین سرمایه های خود را که فرزندانتان بودند تقدیم انقلاب و کشور کردید. 

جهانگیری ادامه داد: البته بدخواهان نظام دست از شیطنت برنمی دارند اما نیروهای مسلح کشور حتماً از امنیت ایران که بزرگترین دستاورد است حفاظت و حراست خواهند کرد. 

وزیر اطلاعات نیز در این مراسم با بیان اینکه شهادت رمز عزت و سربلندی یک ملت است، ابراز داشت: به برکت خون شهدا نظام اسلامی از عزت برخوردار است و ما باید خود را مدیون خون شهدا بدانیم و خانواده های معظم آنان را ارج نهیم. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: ‌ما باید همواره قدردان خون پاک شهیدان و خانواده های بزرگوار آنان باشیم. 

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از برخی خانواده های معظم شهدای عرصه امنیت قدردانی شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگيری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است