Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - در مدیریت گردشگری، اطلاعات نقش محوری در برنامه ریزی دارد، برای جمع آوری و پردازش این اطلاعات نیاز به سامانه های نرم افزاری یکپارچه، جامع، مطمئن، پاسخگو و کارآمد احساس می شود.

به عنوان نمونه پیاده سازی سامانه های رزرو مراکز اقامت موقت گردشگران و اجاره منازل استیجاری به گردشگران کمک خواهد کرد تا با کمترین هزینه، محل مطمئن و مناسبی برای اقامت در طول سفر در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه ها سبب خواهد شد که مالکان با خیال آسوده منازل خود را در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده و بخش مدیریت شهری برنامه دقیق تری در این زمینه داشته باشد.
به کارگیری فناوری اطلاعات می تواند در رونق بخشی، گردشگری سهم بسزایی داشته باشد و استفاده از یک سامانه خاص توسط شهروندان و گردشگران و یا استفاده از سامانه های متصل و یکپارچه موجب می شود، مدیریت گردشگری بر وضعیت اسکان گردشگران نظارت موثری داشته باشد.
پیاده سازی و به کارگیری سامانه های مبتنی بر فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در حوزه های خدمات، ترافیک، ایمنی و مدیریت شهری خواهد داشت به طوری که با استفاده از این سامانه ها می توان وضعیت تردد، امنیت و ارایه خدمات به مسافران و گردشگران را به شکل مناسب برنامه ریزی کرد.
در سامانه های گردشگری می توان به مسافران داخلی و خارجی در برنامه ریزی سفر و استفاده از امکانات و مراکز تفریحی و رفاهی کمک کرد، البته این امر منوط به فراهم شدن امکانات زیرساختی مانند تسهیل در پرداخت های الکترونیکی گردشگران خارجی می باشد.
براساس آمار رسمی، 53 درصد مردم جهان کاربر اینترنت و 42 درصد آنان کاربر فعال شبکه های اجتماعی هستند، کاربران موبایل 68 درصد و کاربران فعال شبکه های اجتماعی موبایل 39 درصد است که این آمار در ایران برای کاربران اینترنت 69 درصد، کاربران فعال در شبکه های اجتماعی 49 درصد و کاربران فعال شبکه های اجتماعی موبایل 49 درصد است.
در سال 2017 میلادی چین، هند و برزیل به ترتیب با 63.8، 31.5، 19.1 درصد مقام اول تا سوم جهان را در رشد تجارت الکترونیک داشتند و روسیه، کانادا، انگلیس و آمریکا در رده های بعدی قرار گرفتند و در سال 2017 تجارت الکترونیکی خرده فروشی در دنیا 2 برابر شد و این تجارت در سال 1396 در ایران 37 درصد رشد کرد.
بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، به ازای هر 35 نفر، یک واحد صنفی در کشور راه‌اندازی شده که این رقم هفت برابر متوسط جهانی است پر واضح است رونق کسب و کار در بستر فضای مجازی بی شک از هزینه های سربار می کاهد.
بر اساس آمار رسمی، حدود 600 هزار کانال شبکه های مجازی در کشور فعالیت دارند که بیش از 40 درصد آنها را فروشگاه ‌های مجازی‌ تشکیل می دهند اما در میان آنها تنها تعداد اندکی صنعت گردشگری را محور فعالیت خود قرار داده اند و به فعالیت در این حوزه می پردازند.
توجه به صنعت گردشگری یکی از عوامل توسعه پایدار به شمار می رود، اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
استان اصفهان قطب گردشگری کشور محسوب می شود و سالانه پذیرای میلیونها مسافر داخلی و خارجی است.
** خبرنگار ایرنا در مرکز اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فناوري اطلاعات گردشگري سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبرةالشعرا تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی و آغاز فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی