Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:41:55 GMT

يک طرح آبخيزداري در پرندک بهره برداري شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۴۴۶۶

يک طرح آبخيزداري در پرندک بهره برداري شد

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - يک طرح آبخيزداري شامگاه چهارشنبه در شهر پرندک از توابع شهرستان زرنديه با حضور جمعي از مسئولان به بهره برداري رسيد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي در حاشيه بهره برداري از اين طرح به ايرنا، گفت: اين طرح در 11 هزار هکتار و 2 بخش خاکريز به طول بيش از يک هزار و 300 متر انجام شده که در مجموع 72 هزار متر مکعب عمليات خاکي براي آن اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«عبدالحسين محمدي» اظهار داشت: سازه هاي طولي و سنگي اين طرح به وسعت 824 متر مکعب با اعتباري افزون بر پنج ميليارد و 300 ميليون ريال از محل منابع صندوق توسعه ملي با هدف جلوگيري از ورود سيلاب به شهر پرندک و تغذيه آب سفره هاي زيرزميني اجرا شده است.
وي اظهار داشت: طرح سازه هاي هلالي نيز براي ذخيره بارش ها همراه با بذر و بوته کاري به مساحت 135 هکتار با اعتبار يک ميليارد و 300 ميليون ريال اجرا شد.
وي افزود: اين طرح با هدف استحصال آب در سطح مراتع و افزايش پوشش گياهي در توليد علوفه انجام شده و بخشي از طرح پخش سيلاب در محدوده حوزه شهري پرندک محسوب مي شود.
محمدي گفت: براي گراميداشت نام و ياد شهداي والامقام شهر پرندک، 49 اصله نهال در ورودي اين شهر غرس شد و نظير اين اقدام در همه شهرستان هاي استان مرکزي انجام شده است.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مرکزي گفت: به مناسبت هفته منابع طبيعي افزون بر 500 هزار اصله نهال در اين استان توزيع و کاشته شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري زرنديه نيز، گفت: 53 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبيعي در ميان شهروندان توزيع شد.
«احمد رهنما» تصريح کرد: کاشت نهال در شهرهاي مختلف شهرستان زرنديه با همکاري شهرداري ها و در راستاي افزايش فضاي سبز با توزيع نهال کاشته شده است.
شهرستان زرنديه به مرکز شهر مامونيه با جمعيت 64 هزار نفر داراي 60 هزار هکتار سطوح باغي و زراعي است.
6539/4896/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی