Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی گفت: نقش جوانان در راه توسعه کشور مهم است و باید با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری از حضور جوانان در عرصه عملی و فکری حمایت کامل داشته باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «سید حمیدرضا امینی» امروز(۲۲ اسفند) در سی و یکمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان تربت حیدریه با تا کید بر اینکه نقش جوانان در راه توسعه کشور مهم است و باید با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری از حضور جوانان در عرصه عملی و فکری حمایت کامل داشته باشیم و بهاء دادن به جوانان صرفا یک شعار نباشد، گفت:در شهرستان تربت حیدریه با همراهی همه جانبه مسئولان شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه جوانان هستیم و امید داریم با راه اندازی خانه جوان و همچنین عملیاتی شدن نقش پارلمان جوانان بتوانیم حضور این قشر را در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی پررنگ تر سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با تاکید برتبیین جایگاه و نقش این ستاد در تحقق اهداف حوزه جوان و کاهش دغدغه های این قشر اظهارداشت:در تربت حیدریه تلاش شد بصورت زیرساختی باتشکیل مجمع خیرین ازدواج، مجمع مشورتی جوانان و تشکیل سمن های جوانان با رویکردهای مختلف، احداث‌خانه جوان و انعقاد تفاهم نامه هایی با نهادهای مرتبط، مهمترین نیازهای حوزه جوان را بررسی و در مرتفع ساختن بخشی از آن گامهای موثری برداشت.

 

امینی اعطای تسهیلات اشتغال زایی به جوانان، اجرای طرح کارورزی جوانان در بخش های دولتی و غیر دولتی، تهیه و اعطای چندین فقره جهیزیه، برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی با نگاه ویژه به هویت بخشی جوان و برگزاری رویدادهای مختلف استارتاپی در زمینه سلامت و کسب وکارهای نوین با نگاه بومی به ظرفیتهای منطقه را از مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اخیر برشمرد که به یاری مسئولین عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان محقق شده است.

 

«علی رستمی» هم در این نشست با تاکید بر لزوم گفتمان سازی در حوزه جوانان بیان مرد : در این مسیربایستی حساب شده و با پرهیز از شعارزدگی حرکت کنیم و برای نمایان شدن آثار میدانی فعالیت های حوزه جوانان نیاز به اصلاح ساختارها داریم.

 

فرماندار تربت حیدریه در ادامه خصوصی سازی برخی از بخشها و توجه به تشکیل سازمان های مردم نهاد را راهکار عملیاتی شدن تصمیم سازی و مشارکت جوانان در اجرای امور مختلف جامعه برشمرد و اظهار داشت : اگر به دنبال پرواز در مسیر خوشبختی روی بال جوانان هستیم باید نقش ویژه جوانان در قالب فعالیت سمن ها را پررنگ تر کنیم و دولت نیز وظیفه دارد در این مسیر با تسهیل گری اصلاح رویه ها کمک کند تا سمن ها در چارچوب تعهدات اساسنامه خود حرکت کنند.

 

«حسن عزیزی» هم در این جلسه در ستادهای سامان دهی امور جوانان سه راهبرد اساسی وجود دارد که ابتدا به دنبال تعمیق نقش هویتی جوانان در جامعه است، در گام دوم ارتقای شاخص های ساماندهی جوانان از قبیل اشتغال و ازدواج را هدف قرار داده و در نهایت نیز به دنبال ارتقای سطح نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان می باشد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان احصای وظایف قابل واگذاری به جوانان را رسالت مهم ستاد ساماندهی امور جوانان برشمرد و اضافه کرد : بستر سازی و ایجاد فضاهای رشد جوانان و همچنین ساماندهی وضعیت اشتغال، محورهای اصلی فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان است و تلاش داریم با نهادینه کردن فرهنگ کسب و کارهای الکترونیک افق های جدید اشتغال را به روی جوانان باز کنیم.

 

وی با اعلام این خبر که ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه برای دومین سال متوالی موفق شده است عنوان ستاد برتر استان را به خود اختصاص دهد به توفیقات شهرستان در این حوزه اذعان داشت و افزود : وظیفه مسئولان در همراهی با جوانان این است که هم درد جوانان را داشته باشند و هم درک جوانان را که این موضوع کمک بسیاری در برقراری ارتباط موثر با نسل جوان دارد.

 

عزیزی در پایان با اشاره به این مطلب که خوشبختانه در تربت حیدریه همراهی و تعامل خوبی در حوزه جوانان وجود دارد افزود: این شهرستان را میتوان به عنوان برند جوانی در سطح استان معرفی کرد.

 

گفتنی است تغییر تعریف سن جوان از ۱۵ الی ۲۹ به سن ۱۸ الی ۲۵ سال مطابق آخرین اساس نامه ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان، ارائه عملکرد مجمع مشورتی جوانان و تایید آن از سوی اعضای ستادساماندهی امورجوانان در جهت ابقای این مجمع در سال آتی، تدوین راهکارهای حمایتی از شرکت های دانش بنیان ، تامین منابع مالی راه اندازی کسب و کارهای نوین از جمله تجارت الکترونیک و اعطای تسهیلات به این دسته از متقاضیان، تدوین جدول بودجه بندی موضوعی جلسات ستاد ساماندهی و الزام روسای ادارات به مشارکت در جلسات مرتبط با حوزه جوانان از مهمترین مصوبات سی و یکمین و آخرین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه در سال ۹۷ بود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خبرگزاری شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل شبستان شهید گمنام توسعه کشور تربت حیدریه ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود