Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از اختتامیه ششمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران، ابراز امیدواری کرد که با طرح مسائل و مشکلات معیشتی مردم از جانب وزیر اقتصاد در دولت و مجامع تصمیم ساز و تصمیم گیر در این خصوص گام‌هایی برداشته شود تا بتوانند از زندگی مردم گره گشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، مسئله معیشت و سفره مردم را موضوعی بسیار مهم دانست که در سخنان خبرگان ملت و با حضور وزیر اقتصاد بررسی شد.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری گفت: وقت را تمدید کردیم تا این موضوع به صورت کاملاً قانع کننده‌ای برای اعضای خبرگان مطرح شود و حدود ۱۵ نفر از خبرگان صحبت کردند و وزیر اقتصاد نیز مطالب را یادداشت کرد تا در هیئت دولت مطرح کند.

آیت الله رئیسی افزود: از این منظر که اجلاس خبرگان به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم کنونی مردم یعنی دغدغه سفره آنان پرداخت، موضوعی بسیار مهم و قابل توجه بود.
وی گفت: اعضای خبرگان علمای بلاد و پناه مردم هستند و از مشکلات آنان اعم از بیکاری، فقر و گرانی‌ها آگاهی دارند و آن را درک می‌کنند و با حساسیت و دغدغه مندی آن را پیگیری کردند.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را که رهبر معظم انقلاب با تعیین راهبردهای بسیار روشن به عنوان چشم اندازی همه جانبه برای نظام مشخص کردند از دیگر مباحث مهم مطرح در این اجلاس برشمرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: پرداختن به این بیانیه در ابعاد مختلف آن در اجلاس از این سنخ، ضروری است تا همه بدانند حرکت شأن را بر اساس این راهبرد تنظیم کنند.
وی همچنین درباره اینکه مجلس خبرگان به چه اندازه مطالبه گر شده است؟، گفت: این شاخص در دوره‌های اخیر اجلاس خبرگان خیلی تقویت شده و از نظر جنبه مطالبه گری که رهبر معظم انقلاب به عنوان وظیفه خبرگان تعیین فرمودند مد نظر قرار گرفته است.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری افزود: سازوکارهایی هم برای این کار در کمیسیون‌های مجلس خبرگان به ویژه کمیسیون سیاسی، اجتماعی فراهم شده است که در هر جلسه با دعوت از مدیران کشور مسائل را پیگیری می‌کنند.
آیت الله رئیسی گفت: در هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز مسائل و مشکلات مردم مطرح می‌شود و اکنون کسی نمی‌تواند در خصوص مشکلات مردم احساس دغدغه نکند.

وی تاکید کرد: این نهاد به عنوان مجلسی که متشکل از نمایندگان مردم است در این خصوص دغدغه دارد و تا حدی که وظایفش ایجاب کند مسائل را پیگیری می‌کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان گفت: البته شکل کار مجلس خبرگان رهبری مانند مجلس شورای اسلامی نیست، زیرا در آن مجلس طرح سوال و استیضاح مطرح و سازوکارش با مجلس خبرگان تفاوت دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مجلس خبرگان مانند مجلس شورای اسلامی امکان طرح سوال و استیضاح ندارد، گفت: با این حال موضوع مطالبه گری، طبعاً از جنس کار خبرگان است که در اجلاس اخیر نیز آن را پیگیری کرد.

منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی