Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کاشان از بازگشایی چشمه سلیمانیه پس از ۴۰ سال خبر داد و گفت: گردشگران و مسافران داخلی وخارجی می توانند نوروز امسال از این چشمه تاریخی نیز دیدن کنند. ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، علی اکبر مرتضایی قهرودی شامگاه چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  خدمات و تمهیدات صورت گرفته جهت استقبال از  مسافران نوروزی در  شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه کاشان با آمادگی کامل میزبان گردشگران است٬ گفت: بالغ بر250  مدرسه ،خانه مسافر،  حیسینه و زیارتگاه، کمپ گردشگری و پارک برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است .

وی با تاکید بر اینکه که کاشان به جهت واقع شدن در کریدور شمال به جنوب کشور ظرفیت گردشگری بسیار دارد، افزود: برای رفاه حال گردشگران 11 پارکینگ با ظرفیت بیش از 10 هزار دستگاه خودرو در محدوده مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی کاشان پیش بینی شده است.

اهواز| گردشگری دفاع مقدس نجات دهنده خوزستان از بحران‌ها استفرصت‌هایی که هدر می‌رود؛ ضعف در معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالیظرفیت «فضای مجازی» در توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری به‌کار گرفته شود

مرتضایی همچنین از راه اندازی اینترنت رایگان در چند نقطه از شهر کاشان خبر داد و اذعان داشت:  برپایی 6 ایستگاه امنیت سلامت و افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌های منتهی به کاشان با هدف سفر ایمن را از دیگر برنام‌ های ستاد خدمات هماهنگی سفر این شهرستان است.

وی با اشاره به کمبودهای این حوزه تصریح کرد: با توجه به مشکلات سال گذشته، زمان فعالیت مکان‌های تاریخی این شهرستان نیز در تعطیلات نوروزی امسال افزایش می یابد و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 19 و 30 دقیقه مراجعه داشته باشند تا فرصت بهتری برای بازدید مسافر ایجاد شود.

 فرماندار کاشان با اشاره به تشکیل صف‌های طولانی خرید بلیت مکان‌های تاریخی کاشان در سال های گذشته افزود: برای آسایش مسافران و گردشگران زمینه فروش بلیت الکترونیکی که پیش تر در سه استان کشور انجام می شد، در کاشان نیز فراهم شده است.

وی چاپ و توزیع نقشه گردشگری شهرستان، استقرار 40 راهنمای گردشگری در مکان‌های تاریخی و برپایی برنامه نوروزگاه با هدف معرفی مکان‌های تاریخی را از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان برای تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

  فرماندار کاشان گفت: افزون بر یک هزار و 700 اثر دارای ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که 325 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی و یک اثر در فهرست یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) به ثبت جهانی رسیده است که امیدواریم با معرفی آثار ملموس و ناملموس منطقه و  پتانسیل گردشگری سابقه پیشینه و فرهنگ غنی 7000 ساله منطقه را نشانگر باشد.

انتهای پیام/ ت

R7845/P/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: آیین گل‌غلتان در خانه تاریخی آل‌یاسین، واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹:۳۰ تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» با حضور کودکان و مادران  برگزار می‌شود.

 سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند، بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.


مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل کاشان با بیان اینکه آیین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آیین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان