Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@16:09:44 GMT

تشخیص آشنایان از روی خنده توسط نوزاد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۵۵۱۰

محققان دریافتند که نوزادان با شنیدن صدای خنده آشنایان و غریبه‌ها تفاوت آنها را تشخیص می‌دهند. ناطقان: مطالعه جدید دانشمندان نشان داد که نوزادان می‌توانند خنده‌های آشنایان خود را نسبت به غریبه‌ها تشخیص دهند.

 خنده‌ها و لبخند‌ها اطلاعات نسبی را درباره رابطه اجتماعی افراد ارائه می‌کند. اما سوال این است که آیا نوزادان نیز می‌توانند از طریق خنده رابطه افراد را با خود تشخیص دهند؟ محققان دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا، لس‌آنجلس با آزمایش بر روی نوزادان به این سوال پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان در این مطالعه، ۱۴ نوزاد سالم را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها در ابتدا صدا‌های خنده دانشجویان دانشگاه و سپس صدای خویشاوندانشان را برای نوزادان پخش کردند تا نوزادان با این نشانه‌های شنیداری آشنا شوند.

طبق این گزارش، محققان پس از مدتی نوزادان را در معرض همان صدا‌ها قراردادند و دریافتند که نوزادان صدای خویشاوندان خود را نسبت به غریبه‌ها بیشتر گوش می‌دهند و تمایل بیشتری برای شنیدن صدای آن‌ها دارند. منبع: فارس برچسب ها: نوزادان ، غریبه ، خنده ، نشانه‌های شنیداری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوزادان غریبه خنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!

یک پیشرفت جدید می‌تواند دستیابی به قدرت خزیدن روی دیوار مرد عنکبوتی را آسان‌تر از همیشه کند. دانشمندان سنگاپور از یک پلیمر حافظه‌دار، چسبی قوی و قابل استفاده مجدد ساخته‌اند که با تغییر دما به سطوح می‌چسبد و از آنها جدا می‌شود.

به گزارش ایسنا، این پلیمر که اپوکسی E44 نامیده می‌شود و در دمای اتاق یک پلاستیک سخت و شیشه‌ای است، پس از گرم شدن، شکلی نرم و لاستیکی به خود می‌گیرد. در این حالت، می‌تواند به شکاف‌های سطوح دیگر نفوذ کند و اگر در همان حال سرد شود، پیوندهای بسیار قوی ایجاد می‌کند.  برای جدا کردن آن تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دوباره آن را گرم کنید.

به نقل از نیواطلس، در آزمایش‌هایی که توسط دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) سنگاپور انجام شد، این چسب توانست بر روی طیف وسیعی از بافت‌های مختلف بچسبد و هیچ اثر چسبنده‌ای از خود بر جای نگذارد. از طریق آزمایش، محققان دریافتند که بهترین شکل برای این ماده، مجموعه‌ای از ساختارهای مو مانند به نام فیبریل است که هر کدام چند میلی‌متر عرض دارند.

به عنوان مثال، در یکی از دستگاه‌ها از فیبریل‌هایی با سطح مقطع ۱۹.۶ میلی‌متر مربع (۰.۰۳ اینچ) استفاده شد که هر کدام می‌توانند تا ۱.۵۶ کیلوگرم (۳.۴ پوند) را تحمل کنند. افزودن فیبریل‌های بیشتر، حداکثر وزنی را که ماده می‌تواند تحمل کند، افزایش می‌دهد.

پروفسور جیمی هسیا (Jimmy Hsia)، نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: این فناوری برای دستگیره‌های چسبنده و ربات‌های کوهنوردی بسیار مفید خواهد بود و ممکن است روزی به انسان‌ها اجازه دهد مانند یک مرد عنکبوتی واقعی از دیوارها بالا بروند.

با این حال هنوز برای مرد عنکبوتی شدن زود است. این چسب حافظه‌دار کاملا آماده نیست. برای شروع، این چسب باید تا ۶۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شود تا از سطح جدا شود که رسیدن به آن دما با استفاده از سشوار یک دقیقه طول می‌کشد. پس از فشرده شدن روی سطح، حدود سه دقیقه طول می‌کشد تا آنقدر خنک شود که در جای خود قفل شود. این دما و سرعت عمل برای بسیاری از کاربردها مناسب نیست، اگرچه ممکن است برای مصارف صنعتی مانند گیره‌های رباتیک که بارهای سنگین را حمل می‌کنند، کار کند، اما محققان می‌گوید که با کار بیشتر می‌توان این محرک‌ها را تغییر داد.

دکتر لینگهو چانگهونگ (Linghu Changhong)، نویسنده اول این مطالعه می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که کاهش زمان انتظار تا چندین ثانیه‌ امکان‌پذیر است و دما را می‌توان به دمای نزدیک بدن کاهش داد که به طور چشمگیری امکان استفاده از آن در شرایط مختلف را ممکن می‌کند. محرک‌های تغییر ماده از یک حالت به حالت دیگر نیز می‌تواند متفاوت باشد، مانند استفاده از جریان الکتریکی یا نور به جای دما.

در نهایت، محققان می‌گویند که این روش می‌تواند برای ساخت ربات‌هایی که می‌توانند از سطوح بالا بروند یا برای وسایل بالا رفتن مانند دستکش و چکمه برای انسان استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!
  • جانشین خطیر مثل غریبه‌ها آمد و رفت!
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • شعار شدید روحانیون علیه علیرضا پناهیان و خنده او!
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)