Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@06:48:36 GMT

راه سلامت پوست در خانه تکانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۵۷۰۹

یک متخصص پوست و مو با اشاره به افزایش استفاده از مواد شوینده در روزهای خانه تکانی، توصیه کرد: افراد حتماً هنگام استفاده از این مواد نکات ایمنی را رعایت کنند. ناطقان: دکتر مهرداد ملک اظهار کرد: مواد شوینده به ویژه سفید کننده ها و انواع جرمگیر، مواد شیمیایی قوی هستند که تماس طولانی مدت آنها با پوست دست می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در وهله اول توصیه می‌شود افراد حتماً از شوینده‌های استاندارد استفاده کرده و از ترکیب این مواد با یکدیگر بطور جد خودداری کنند، چرا که با ترکیب آنها عملاً شوینده‌ها از حالت استاندارد خارج شده و اثرات مخرب آنها افزایش می‌یابد.
ملک افزود: برای حفاظت از دست‌ها توصیه می‌شود افراد به هنگام استفاده از موادشوینده حتماً از دستکش استفاده کنند. دستکش‌ها هم نباید مدت طولانی استفاده شود، چرا که پوست دست را حساس می‌کند و توصیه می‌شود هر ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت دستکش از دست خارج شده و مدتی بعد مجدداً استفاده شود.
وی تصریح کرد: همچنین برای محافظت از پوست سر و موها باید از کلاه استفاده شود، چرا که گردوغبار خانه تکانی و نیز بخار مواد شوینده می‌تواند به مرور موجب خشکی پوست سر و زمینه ساز ایجاد اگزما شود.
این متخصص پوست و مو افزود: در خصوص محافظت از مخاطات راه‌های تنفسی هم توصیه می‌شود افراد حتماً از ماسک استفاده کنند.
وی نسبت به استفاده از مواد شوینده به ویژه سفید کننده ها و انواع جرمگیر در محیط‌های بسته مانند حمام هشدار داد و افزود: قبل از استفاده از این مواد در اینگونه محیط‌ها، باید راهی برای تهویه قرار داده و حتماً از ماسک استفاده کرد. همچنین درحالتی که محیط بخار دارد نباید از این مواد استفاده کرد.
ملک تصریح کرد: عدم رعایت این نکات موجب خشکی پوست شده و شرایط بروز اگزما را فراهم می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود افراد در کنار استفاده از دستکش و ماسک و کلاه حتماً بعد از اتمام کار پوست دست و صورت خود را با انواع نرم کننده ها ماساژ دهند.
منبع: ایسنا برچسب ها: سلامت پوست ، خانه تکانی ، مواد شوینده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سلامت پوست خانه تکانی مواد شوینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟

از جمله مکمل‌های ضدپیری می‌توان به کورکومین، کلاژن، ویتامین C، تیانین و رزوراترول اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری ایفا می‌کند، مصرف بعضی از مکمل‌ها در رژیم غذایی می‌تواند فرایند پیری را کند کند، در ادامه به معرفی و بررسی چند مکمل ضدپیری می‌پردازیم:

کورکومین

کورکومین که در زردچوبه یافت می‌شود، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی خود شناخته شده است، بنابراین با استرس اکسیداتیو و التهاب مقابله می‌کند که هر دو روند پیری را کند می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است برای سلامت مغز، سلامت قلب و عملکرد مفاصل مفید واقع شود.

کلاژن

کلاژن که نوعی پروتئین است برای حفظ لطافت پوست و سلامت مفاصل ضروری است؛ با این وجود، سنتز کلاژن به طور معمول با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و منجر به چین‌وچروک، افتادگی پوست و سفتی مفاصل می‌‏شود، پیتیدهای کلاژن می‌تواند به بازیابی کلاژن از دست رفته کمک کند، در نتیجه پوست سفت‌تر، موها و ناخن‌ها قوی‌تر و تحرک مفاصل افزایش پیدا می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C با توجه به ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، اما همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مانع استرس اکسیداتیو می‏‌شود؛ علاوه بر این، ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است و باعث نرمی پوست و بهبود زخم می‏‌شود، این ویتامین با تقویت سیستم دفاعی طبیعی بدن و تشکیل کلاژن به حفظ جوانی و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند؛ ویتامین C که به وفور در مرکبات وجود دارد، به راحتی در بدن جذب می‎‌شود.

تیانین

تیانین که یک آسید آمینه موجود در چای سبز است، دارای خواص تسکین‌دهنده و تقویت‌کننده خلق‌وخو است، تیانین آرامش‌بخش است و باعث کاهش استرس و اضطراب می‏‌شود که هر دو با پیری زودرس مرتبط هستند؛ علاوه بر این، تیانین ممکن است عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد.

رزوراترول

رزوراترول که یک پلی‌فنول موجود در انگور قرمز و توت است، دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که از افراد در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی و اختلالات عصبی محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌‏شود.

کد خبر 749257

دیگر خبرها

  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کرم معجزه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟