Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تنها ۱۶ روز مانده به تاریخ خارج شدن رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مجلس عوام این کشور طرح خروج از اتحادیه بدون نیاز به توافق برکسیت را رد کرد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه ۲۲ اسفند با حضور نخست وزیر «ترزا می» در پایان نشستی که موافقان و مخالفان برکسیت بدون توافق در آن سخنرانی کردند، با اختلافی بسیار اندک به این تصمیم رأی منفی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نمایندگان انگلیسی با مجموع ۳۱۲ رأی منفی در برابر ۳۰۸ رأی مثبت چنین نظر دادند که کشورشان بدون توافق برکسیت با اتحادیه اروپا از جرگه بلوک اروپایی خارج نشود.

انگلیس قرار است روز ۲۹ ماه جاری میلادی برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۸ رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

مجلس عوام انگلیسسه‌شنبه شب نیز برای دومین بار به توافق برکسیت که ترزا می، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده بود رای منفی داده بودند.

همزمان با نشست مهم نمایندگان انگلیس در مورد خروج از اتحادیه اروپا، گروهی از موافقان و مخالفان برکسیت در برابر مجلس عوام این کشور در لندن تجمع کرده و خواستار اجرای برکسیت شدند.

نخستین واکنش‌ها

ترزا می، نخست وزیر انگلیس بلافاصله پس از اعلام رد برکسیت بدون توافق در مجلس عوام کشورش از این تصمیم که با اختلافی بسیار جزئی به دست آمد استقبال کرد و گفت: «بدون توافق، برکسیت ممکن بود برای مدتی بسیار طولانی‌تر به تعویق بیفتد.»

بازار ارز نیز به مهم‌ترین رویداد سیاسی امشب در انگلیس واکنش نشان داد. قیمت پوند انگلیس چهارشنبه شب در بازار نیویورک ۱.۲ درصد افزایش یافت و در ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ به ۱.۳۲ دلار آمریکا رسید. این در حالی است که نرخ برابری پوند در روز سه‌شنبه در همین ساعت ۱.۳۰ دلار بود.

رأی‌گیری برای تعویق برکسیت

با وجود رأی منفی به خروج بدون توافق انگلیس، کارشناسان اروپایی احتمال خروج ناگهانی و بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را همچنان محتمل می‌دانند. مجلس عوام انگلیس قرار است روز پنج‌شنبه ۲۳ اسفند نیز درباره به تعویق انداختن «محدود» زمان خروج از اتحادیه تصمیم بگیرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید به اجماع موافقت خود با تصمیم انگلیس را اعلام کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اتحادیه اروپا انگلیس ترزا می برکسیت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود