Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:54:26 GMT

نقشه گوایدو برای نفت ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۶۰۰۷

 خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان ونزوئلا پیشنهاد کرده است تا سهام و نفت این کشور به شرکت‌های خصوصی خارجی فروخته شود و آمریکا پیشاپیش خود را برای خرید آن آماده کرده است.

گوآیدو که در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده و آمریکا و برخی از کشور‌ها او را به رسمیت شناخته‌اند، لایحه‌ای را به پارلمان ونزوئلا، که تحت کنترل مخالفان این کشور است، ارائه کرده که به موجب آن پیشنهاد شده ذخایر و سهام نفتی ونزوئلا به شرکت‌های خصوصی خارجی فروخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام، شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا موسوم به «پترولئوس دی ونزوئلا» را تحت فشار قرار خواهد داد.

رکاردو هاسمن، نماینده گوآیدو در بانک توسعه اینترآمریکن گفت: ما باید چارچوب فعلی را تغییر دهیم ... ما باید صنعت نفت را به سرمایه‌گذاری خصوصی واگذار کنیم.

طبق طرح پیشنهادی گوآیدو، شرک دولتی پترولئوس دی ونزوئلا تنها بازیکن اصلی در صنعت نفت ونزوئلا باقی می‌ماند، اما دارایی‌های این شرکت دولتی به وسیله یک «تنظیم کننده مستقل» مانند آژانس ملی هیدروکربن انتقال داده می‌شود یا زیر چکش حراج می‌رود.

اما آنچه بیش از هر چیز تعجب آور است، تمایل آمریکا برای سرمایه‌گذاری در نفت ونزوئلا است. گویا پیش از ارائه این طرح، واشنگتن خود را برای خرید نفت و سرمایه‌گذاری در این بخش آماده کرده بود. به گونه‌ای که مقامات آمریکا به صورت جداگانه خواستار تعلیق صادرات نفت ونزوئلا به کشور‌های دیگر بودند. روز دوشنبه پارلمان ونزوئلا حکمی را تصویب کرد که به موجب آن تحویل نفت به کوبا به حال تعلیق در می‌آید.

با این حال به نظر می‌رسد طرح گوآیدو نمادین است و هدف آن خارج کردن ارتش و میادین نفتی از تسلط دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ونزوئلا سهام نفت رئیس جمهور نفت و گاز صنعت نفت صنعت واشنگتن صادرات نفت کوبا دولت سهام نفت نیکلاس مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک

ایتنا - قانون اخیر آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، تنها شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد.
تیک‌تاک در تلاش برای آرام کردن واشنگتن، دو مدیر عامل عوض کرده است. اولی، کوین مایر بود که تنها چند ماه دوام آورد. جانشین او، شو زی چو، حدود سه سال است که این سمت را برعهده داشته است اما شکست او در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی در خصوص امن بودن تیک‌تاک، ممکن است به دوران مدیریت او هم پایان دهد و همچنین، ممنوعیت اپلیکیشن‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، لایحه‌ای که ماه میلادی جاری در آمریکا تصویب شد، در بسته‌ای قرار داشت که شامل کمک به اوکراین بود و تحت آن، شرکت بایت دنس که مالک چینی تیک‌تاک است، تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد تا این اپلیکیشن ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت روبرو خواهد شد. لحن این لایحه نشان می‌دهد که این ممنوعیت، ممکن است گسترش پیدا کند و به تهدیدهای ناشی از اپلیکیشن‌هایی اشاره کرده که توسط دشمنان خارجی کنترل می‌شوند.

اقدامات تیک‌تاک برای فرونشاندن نگرانی‌ها، پرهزینه بوده است. با این حال، ابتکار ۱.۵ میلیارد دلاری «پروژه تگزاس» برای نگه داشتن داده‌های آمریکایی در خاک آمریکا، تنها به بخشی از این مشکل پرداخته است. سیاستمداران همچنین نسبت به نفوذی که پکن می‌تواند بر محتوای درون این اپلیکیشن اعمال کند، نگران هستند.

هر دو نگرانی به حق هستند اما نگرانی نسبت به داده‌ها و نظارت بر محتوا، محدود به تیک‌تاک نیست. مقررات سخت گیرانه‌تر در هر دو طرف، یک گزینه است اما ممکن است مطلوب اپلیکیشن‌های آمریکایی نباشد. به عنوان مثال، شرکت متا در سه ماهه اول سال میلادی جاری، رقم ۷.۶۴ میلیون دلار برای لابی هزینه کرد.

فروش اجباری بی‌سابقه نیست اما به بزرگی اپلیکیشن تیک‌تاک نبوده است. درآمد تیک‌تاک در آمریکا در سال میلادی گذشته، به ۱۶ میلیارد دلار رسید. اما این اپلیکیشن ضررده گزارش شده است و پول زیادی برای بر پایی کسب و کار تجارت الکترونیکی خود هزینه کرده است. چین می‌تواند فروش فناوری اصلی این اپلیکیشن را وتو کند و مانع هر گونه تلاش برای خرید تیک‌تاک توسط یک خریدار آمریکایی شود. خود تیک‌تاک روشن کرده که قصد مبارزه حقوقی را دارد.

این ممنوعیت فقط باعث نارضایتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی تیک‌تاک نخواهد شد بلکه باعث می‌شود کشورهای دیگری هم از ممنوعیت‌های خاص برای محصور کردن کاربران استفاده کنند. روسیه در سال ۲۰۱۶، دسترسی به لینکدین را با اشاره به امتناع این پلتفرم از ذخیره داده‌های کاربران روسی در خاک این کشور، مسدود کرد. هند، تیک‌تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، چین امسال واتس‌اپ را به دلایل مشابه، ممنوع کرده است. اینترنت جهانی بیشتر دچار چند پارگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک