Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:48:18 GMT

اروپا بزرگ‌ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی است!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۶۲۵۳

 در برخی مناطق اروپا، آمارهای اقتصادی در مقایسه با قبل باثبات‌تر شده‌اند، مثل فرانسه که اکنون با کم‌رنگ شدن حضور جلیقه زردها در این کشور، امیدوار به رشد مثبت است اما در دیگر مناطق ضعف‌هایی پدیدار شده است. در آلمان بخش تولید با مشکلات گسترده‌ای مواجه است و در ایتالیا نیز مساله بدهی نگران کننده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دویچه بانک در ادامه نرخ رشد امسال آلمان را ۰.۹ درصد پیش‌بینی کرده و هشدار داده است که مساله برگزیت و جنگ تجاری چین و آمریکا می‌توانند مشکلات داخلی منطقه یورو را تا جایی تشدید کنند که این منطقه وارد رکود شود. به گفته این بانک آلمانی، رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در سال جاری پایین و پرنوسان خواهد بود.

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس اروپا، دویچه بانک نسبت به خطر پروزی احزاب دست راستی افراطی هشدار داده است و آن را برای توسعه اروپایی خطرناک دانسته است. این بانک هم‌چنین نرخ رشد اقتصادی امسال آمریکا را ۳.۴ درصد پیش‌بینی کرده است که بالاتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط دولت و بانک مرکزی آمریکا است.

دویچه بانک پیش بینی کرده است بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را یک مرتبه در سال جاری و یک مرتبه در سال آینده افزایش دهد اما انتظار ندارد بانک مرکزی اروپا دست‌کم برای سال ۲۰۱۹ تصمیم جدیدی در خصوص نرخ بهره اتخاذ کند و نرخ‌ها را در سطح فعلی حفظ کند.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز پیش بینی کرده است رشد اقتصادی آلمان در سال جاری تنها ۰.۷ درصد باشد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش بینی قبلی است. اقتصاد آلمان سه ماهه پایانی سال گذشته را با ثبت رشد صفر درصدی به پایان رساند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه رشد آلمان مشکلات ایتالیا جنگ چین یورو رشد اقتصادی انتخابات مجلس دولت بانک مرکزی اقتصاد اروپا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را به ۳.۱ درصد افزایش داد.

به گزارش ایسنا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) پیش‌بینی خود برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ را از ۲.۹ درصد در گزارش ماه فوریه ۲۰۲۳ به ۳.۱ درصد افزایش داد.

همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی برای سال ۲۰۲۵ به ۳.۱ درصد افزایش یافت.

این سازمان افزود که تاثیر شرایط پولی سخت به ویژه در بازارهای مسکن و اوراق قرضه همچنان محسوس است، اما فعالیت جهانی نسبتا انعطاف‌پذیر و کاهش تورم ادامه دارد و اعتماد بخش خصوصی در حال بهبود است.

این سازمان تولید ناخالص داخلی برای گروه ۲۰ را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به میزان ۳.۱ درصد پیش‌بینی کرد که هر ۲ بالاتر از ۲.۶ درصد قبلی در سال ۲۰۲۴ و ۲.۴ درصد در سال ۲۰۲۵ بود.

رشد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سال ۲۰۲۴ از ۲.۱ درصد در گزارش قبلی به ۲.۶ درصد بازنگری شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ به ۱.۸ درصد برسد.

رشد منطقه یورو تا ۰.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۵، در مقایسه با چشم‌انداز فوریه که به ترتیب ۰.۶ و ۱.۳ درصد بود، بازبینی شده است.

پیش‌بینی رشد اقتصادی چین نیز افزایش یافت و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴، ۴.۹ درصد و در سال ۲۰۲۵، ۴.۵ درصد باشد که از ۴.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۵ که قبلا برآورد شده بود صعود کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟