Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تدوین راهبردها، محورها، مصادیق و موضوعات برنامه‌سازی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی بر اساس ابعاد تاریخی، علمی و پژوهشی، اقتصادی، سیاسی- امنیتی، دینی، فرهنگی- اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب از ارکان اصلی این گزارش پژوهشی است.

بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رویکرد منشوری به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف انقلاب اسلامی دارد و افق تفسیری بدیع و کارآمدی را در قاموس «نظریه نظام انقلابی» جهت همگرایی بیش از پیش ارکان جامعه اسلامی برای تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اساس این جهت‌گیری بر کاربست نیروی انسانی جوان در «همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی، علمی و ...» استوار است. در این بیانیه، نیل به گفتمان‌سازی از طریق تبدیل مبانی فکری و نظری انقلاب اسلامی به مؤلفه‌های عملیاتی و اجرایی مشهود است.

معاونت برون‌مرزی رسانه ملی با حضور فزاینده و تأثیرگذار خود در سپهر رسانه‌های شنیداری، دیداری و فضای مجازی جهان اسلام و به عنوان قرارگاه مقدم محور مقاومت در آوردگاه رسانه‌ای و تبلیغاتی جهان،  نقش و جایگاه ویژه‌ای در عمق‌بخشی به گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان دارد. این رسانه بین‌المللی با انگاره‌سازی و تصویرپردازی مضامین و مفاهیم نهفته در این گفتمان، می تواند چارچوب معرفتی و فهم مشترکی را بین افکار سطوح مختلف مخاطبان خود ترویج دهد. در نتیجه با توسعه قلمرو ژئوپلیتیک فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای ایران در جبهه مقاومت جهانی موجب به حاشیه‌رانی گفتمان‌های رقیب و برجسته‌سازی گفتمان اسلامی شده و بستر عملیاتی شدن این گفتمان را به سهم خود مهیا سازد.

بر این اساس در گزارش پژوهشی ابتدا، ابعاد و مؤلفه‌های تاریخی، علمی و پژوهشی، اقتصادی، سیاسی- امنیتی، دینی، فرهنگی- اجتماعی و مدیریتی بیانیه «گام دوم انقلاب»، پیرامون دال مرکزی «خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی» مفصل‌بندی شده است. سپس معطوف به رسالت‌ها، مأموریت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل معاونت برون مرزی صدا و سیما، مضامین این ابعاد در قالب راهبردها، محورها، مصادیق و موضوعات برنامه‌سازی یا سیاست‌گذاری تدوین و صورت‌بندی شده است.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب ایران جهان صدا و سیما مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟