Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@06:23:45 GMT

آمریکا برای یک آزمایش موشکی جنجالی آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۶۴۸۲

آمریکا برای یک آزمایش موشکی جنجالی آماده می‌شود

 آمریکا ماه گذشته گفت: در صورتی که مسکو به نقض این پیمان خاتمه ندهد، ظرف ۶ ماه از آن خارج می‌شود. روسیه اتهام آمریکا را رد کرده، اما اعلام کرد که در واکنش به اقدام واشنگتن اجرای این پیمان را به حالت تعلیق در می‌آورد.
این پیمان در سال ۱۹۸۷ میان میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این پیمان، موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد و میان برد با برد ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر منع شده است.
یک مقام پنتاگون گفت: «قصد داریم در ماه اوت یک موشک کروز زمین پایه را آزمایش کنیم.» اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، می‌توان این موشک را که تا یک هزار کیلومتر بُرد دارد، ظرف حدود ۱۸ ماه مستقر کرد.
این مقام که رویترز اشاره‌ای به نام وی نکرد، افزود آمریکا در نظر دارد یک موشک بالستیک میان بُرد را نیز در ماه نوامبر آزمایش کند. به گفته وی این موشک متعارف است و هسته‌ای نیست.
سازمان ملل از آمریکا و روسیه خواسته است تا به INF پایبند بمانند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته گفت: اگر آمریکا بخواهد مسکو آماده اقدام به سبک بحران موشکی کوباست. او همچنین تهدید کرد که روسیه در نزدیکی آب‌های سرزمینی آمریکا موشک‌های هسته‌ای هایپرسونیک را روی کشتی‌ها و زیردریایی‌های خود مستقر می‌کند.
بحران موشکی ۱۹۶۲ زمانی رخ داد که آمریکا موشک‌های خود را در ترکیه مستقر کرد و روسیه در پاسخ به آن اقدام موشک‌های بالستیک را به کوبا فرستاد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود