Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن شیری، سرپرست مجموعه پایگاه ملی حسنلو، با بیان اینکه این مجموعه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان می باشد، در ایام نوروز 1398 نیز مانند سالهای گذشته برنامه های متنوع نوروزی با هدف ایجاد نشاط، معرفی اثر و آشنایی بیشتر مردم محلی و گردشگران با آداب و رسوم گذشته منطقه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار نمود: برپایی سفره سنتی عید ( بایرام سوفراسی )، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع نوروز در فرهنگ مردم شهرستان نقده و تپه تاریخی حسنلو ، برگزاری بازارچه موقت عرضه محصولات صنایع دستی ، برگزاری بازیهای بومی – محلی ، معرفی ارزشهای نوروز ، پیشینه آن و مراسمات رایج محلی در آن ایام ، ارائه خوراک و غذاهای بومی – محلی ، برگزاری مراسم موسیقی سنتی آشیقلار ، برگزاری رسم تکم خوانی بر اساس مؤلفه های موجود در منطقه ، برپایی نمایشگاه عکس ( معرفی آثار شهرستان و استان ) و برپایی سیاه چادر عشایری از مهمترین این برنامه هاست.

این مقام مسوول تصریح کرد: منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که با قدمت 8000 ساله یکی از مهمترین محوطه های باستانی ایران است که دارای شهرت جهانی است.

شیری بیان کرد: جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت 3000 ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می شود.

گفتنی است؛ این اثر، در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می رود که همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلات نوروزی تپه حسنلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی کشور بر ضرورت بازنگری فنی حریم اثر تاریخی عمارت خسروآباد سنندج تاکید کرد و گفت: باید مطالعات لازم برای این محدوده در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، علیرضا ایزدی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

وی افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم. مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود. در این بازدید مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. به گزارش ایمنا، عمارت خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کد خبر 748550

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا