Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - رئيس اداره جهاد کشاورزي زرنديه، گفت: 80 هزار تن انواع محصولات باغي امسال در اين شهرستان توليد شد.

«احمد قره بيگلو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: اين ميزان محصول از 13 هزار و 500 هکتار باغ مثمر شهرستان زرنديه توليد شده است.
وي گفت: در اين شهرستان اکنون باغات مثمير از قبيل پسته، بادام،‌ هلو، انگور و سيب وجود دارد که ظرفيت مناسبي براي توليد ميوه و فعاليت صنايع تبديلي مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اين مسئول، امسال مجموع توليدات حوزه زراعي اين شهرستان نيز 150هزار تن بوده که 26 هزار تن از اين محصولات را گندم تشکيل مي دهد.
وي گفت: از مجموع 60 هزار هکتار زمين کشاورزي شهرستان زرنديه، بيش از 42 هزار هکتار زير کشت محصولات زراعي و باغي است.
قره بيگلو اظهار داشت: توليد بيش از سه هزار 800 تن گوشت قرمز، سه هزار و 200 تن گوشت مرغ، 45 تن گوشت ماهي و سه هزار و 500 تن تخم مرغ از جمله فعاليت هاي شاخص شهرستان زرنديه در حوزه امور دام در سال جاري است.
وي همچنين توليد شير خام در اين شهرستان را افزون بر 25 هزار و 500 تن عنوان کرد و گفت: در همين مدت زنبورداران زرنديه موفق به توليد 50 تن عسل مرغوب شدند.
به گفته اين مسئول، تجهيز حدود 950 هکتار از زمين هاي کشاورزي به سامانه آبياري تحت فشار از ديگر فعاليت هاي جهاد کشاورزي زرنديه در حوزه آب و خاک است که در اين زمينه 120 ميليارد ريال اعتبارات بلاعوض پرداخت شد.
وي گفت: در حوزه آب و خاک همچنين هفت رشته قنات احياء و لايروبي شد و براي آبرساني به مزارع باغي و کشاورزي نيز 560 متر لوله گذاري انجام شد.
قره بيگلو با اشاره به ظرفيت هاي توليد زعفران در زرنديه، گفت: تاکنون 14 هکتار از زمين هاي اين شهرستان زير کشت محصول زعفران قرار گرفته است.
رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان زرنديه همچنين توسعه 10 هکتاري سطوح گلخانه اي در اين شهرستان را از ديگر فعاليت‌هاي سال جاري برشمرد.
قره بيگلو افزود: توليد 450 هزار اصله نهال، توسعه 250 هکتاري سطوح باغي، مبارزه با علف هاي هرز در 730 هزار هکتار از مزارع غلات و نيز توليد 450 تن بذر اصلاح شده از ديگر فعاليت هاي امسال جهاد کشاورزي زرنديه است.
شهرستان زرنديه با چهار هزار و 500 کيلومتر مربع وسعت و افزون بر 60 هزار نفر جمعيت از شهرستان هاي شاخص در حوزه توليدات کشاورزي است.
6539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است