Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:10:05 GMT

21 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد بیمه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۶۸۴۶

21 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد بیمه شد

انور ابراهیمی آذر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 2 هزار و 600 هکتار از باغات و 18 هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه فرصت بیمه کردن محصولات کشاورزی پایان یافته است، ادامه داد: پیش از این 30 بهمن ماه 1397 آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی بود که بنا به پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت 3 هفته تمدید شد تا کشاورزان این شهرستان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی آذر به اهمیت فراگیر شدن پوشش بیمه ای در فعالیت های کشاورزی منطقه اشاره و بیان کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه با اهمیت کرده است که نمونه بارز آن سرمازدگی سال قبل و خسارت آن بر باغداران بود.
وی اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری 50 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران این شهرستان به علت سرمازدگی پرداخت کرده است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: این صندوق با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به 2 صورت عمومی و انفرادی بیمه می کند.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ 62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
9903/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بخش کشاورزی خشکسالی زمین کشاورزی محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد