Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:03:49 GMT

عمل به شعار مبارزه با فساد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۷۱۴۶

عمل به شعار مبارزه با فساد

تهران- ایرنا- حالا که رییس قوه قضاییه تغییر کرده و با توجه به شعارهایی که رییس جدید این قوه داده است یعنی شعار مبارزه با فساد و قانونگرایی و قانونمداری، باید گفت که این دو محوری که طرح کرده‌اند به‌ شدت می‌تواند به کمک سازمان‌ها و نهادهای کشور بیاید.

زهرا صدر اعظم نوری در یادداشتی در روزنامه اعتماد، نوشته است: شورای پنجم و مدیریت شهری که توسط این شورا انتخاب شد، سیاست شفاف‌سازی، مقابله با فساد و رانت و تخلف را در پیش گرفته است و برای اینکه بتواند شفاف‌سازی بیشتری کند و رعایت قانون و مقررات را سرلوحه امور قرار دهد و سیستم شهرداری و سازمان مدیریت شهری را ملزم به قانونمداری کند باید حتما مورد حمایت و توجه دستگاه محترم قضایی قرار بگیرد و اگر تخلفی صورت می‌گیرد، اگر رانت و فسادی در جریان است و مشکلاتی در اجرای قوانین هست، باید طبق قانون در مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد و البته این رسیدگی به سرعت صورت بگیرد تا حالت بازدارندگی داشته باشد و در برابر توسعه فساد و گسترش تخلف بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سنوات گذشته تخلفاتی در شهرداری صورت گرفته و مشکلاتی وجود داشته که لازم است به صورت حقوقی شفاف شوند، برای‌شان پرونده تشکیل و به دستگاه قضا ارجاع داده شوند، برای به جریان افتادن برخی از این پرونده‌ها اقدام شده و... انتظاری که از سیستم قضایی می‌رود، این است که حمایت لازم را انجام دهد و با متخلفان برخورد کند.

در حقیقت همین رویه قضایی است که می‌تواند به عنوان عامل بازدارنده تخلف و فساد گسترده ایفای نقش کند.

ما در شورای پنجم و در این مدت یک‌سری از پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و مقدماتی برای پیگیری‌های بیشتر قضایی فراهم شده است. از جمله پرونده‌هایی که به میان آمده‌اند، می‌توان به تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری، تحقیق و تفحص از واگذاری املاک و البته بحث 54 هزار میلیارد بدهی شهرداری اشاره کرد که موضوعات در حال پیگیری هستند و در یک مورد یعنی تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری در صحن شورا مطرح شد، به تایید رسید و بنابراین به مرجع قضایی ارجاع داده شد که اگر چه در دوره قبلی مدیریت قوه قضاییه بود اما در همین اواخر روندش را طی کرد. موارد دیگر هم از سمت شورا در دست اقدام است.

حالا که رییس قوه قضاییه تغییر کرده و با توجه به شعارهایی که رییس جدید این قوه داده است یعنی شعار مبارزه با فساد و قانونگرایی و قانونمداری، باید گفت که این دو محوری که طرح کرده‌اند به‌ شدت می‌تواند به کمک سازمان‌ها و نهادهای کشور بیاید. پرداختن به این دو شعار به صورت ویژه می‌تواند در شهرداری برای جلوگیری از فساد و تخلف کارگشا باشد. در مقابل ناهنجاری‌های موجود می‌توان با کمک گرفتن از قانونگرایی ایستاد و در حقیقت این نحوه ایستادگی در مقابل فساد و شفاف‌ نبودن‌ها را تبدیل به یک درس و الگو برای دیگران کرد تا بدانند که در سیستم‌های دولتی و نهادهای عمومی می‌توان قانون را مبنا قرار داد و به دور از فساد به خدمت‌رسانی به مردم پرداخت.

*منبع: روزنامه اعتماد،1397،12،23
**گروه اطلاع رسانی**1893**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی