Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با هرچه نزدیک‌تر شدن به زمان اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷، این شرکت با ارسال هشدار‌هایی کاربران را آگاه می‌سازد.

مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بود در ۲۴ تیر ۱۳۹۹ به طور رسمی پشیتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۷ را قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ به معنای عدم پشتیبانی امنیتی و عدم عرضه نسخه‌های بروزرسانی جدید برای این ویندوز است. تعداد اندکی از کاربران نیز که هنوز اقدام به نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ نکرده‌اند، بهتر است هرچه زودتر نسبت به جایگزینی ویندوز خود اقدام کنند. اولین نسخه ویندوز ۷ در سال ۲۰۱۰ عرضه شد.

مایکروسافت در کنار ارسال هشدار‌هایی برای کاربران ویندوز ۷، اطلاعیه‌ای با همین موضوع در سایت خود قرار داده است که با وجود عدم اشاره مستقیم به نصب ویندوز ۱۰ پس از خارج شدن از ویندروز ۷، کاربران را به این اقدام تشویق می‌کند. این غول فناوری آمریکایی در هر بار عرضه نسخه جدید و بروزرسانی شده برای ویندوز ۱۰  اشاراتی به کاستی‌های ویندوز ۷ نیز کرده و با روش‌های مختلف کاربران را به استفاده از ویندوز ۱۰ ترقیب کرده است.

در هر صورت باید هشدار‌های امنیتی را جدی گرفت و نسبت به ارتقا سطح ایمنی سیستم عامل مورد استفاده اقدام کرد. در حال حاضر باتوجه به تهدیدات امنیتی بسیار که در تمام فضای مجازی و دنیای بی‌پایان اینترنت وجود دارد، هرگونه غفلت و کوتاهی می‌تواند صدماتی غیرقابل جبران را به دنبال داشته باشد. در این میان شرکت‌های تولیدکننده سیستم عامل با پشتیبانی‌های امنیتی خود سهم بسزایی را در جلوگیری از بروز مشکلات ایفا می‌کنند و اگر این پشیتیبانی صورت نگیرد، کاربر در خطر جدی قرار خواهد گرفت.

ویندوز ۱۰ با ثبت رکورد‌هایی بی‌نظیر به نام خود هم‌اکنون مورد استفاده ۸۰۰ میلیون کاربر در جهان است و با روند صعودی افزایش تعداد کاربران خود، به زودی به هدف مایکروسافت که ۱ میلیارد کاربر برای ویندوز ۱۰ است، خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: ویندوز لایت مایکروسافت، سیستم عاملی مخصوص دستگاه‌های دارای دو نمایشگر

انتهای پیام/

مایکروسافت نزدیک شدن پیایان کار ویندوز 7 را به کاربران خود اطلاع می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند

آلمان، یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که قصد دارد با ارسال سامانه راداری پیشرفته بیشتری به اوکراین، سیستم پدافند هوایی آن را تقویت کند، این در حالی است که ناظران بین‌المللی و برخی سیاستمداران اروپایی نسبت به مداخله هرچه بیشتر نظامی کشورهای ناتو در این جنگ ابراز نگرانی کرده و نسبت به آن بشدت هشدار می‌دهند.

به گزارش ایرنا از تارنمای هفته نامه نیوزویک، آلمان برای تقویت توانایی پدافند هوایی اوکراین که با حملات مکرر موشکی و پهپادی روسیه مواجه است، سامانه (هشدار) راداری «‌TRML-۴D‌» را به آن کشور ارسال می‌کند.

بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت آلمانی «‌هِنزهلدت» (HENSOLDT) دراین باره به نیوزویک گفت که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری میلادی برای تقویت سامانه پدافند هوایی اوکراین بعنوان بخشی از کمک های ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) برلین به کی یف، شش دستگاه رادار TRML-۴D به آن کشور ارسال کند.

وی گفت که این رادارها توانایی شناسایی و رهگیری پهپادها، موشک ها و هواپیماهایی که در سطح پایین پرواز می کنند از جمله بالگردها را تا شعاع ۱۶۰ مایلی را دارند.

نیوزویک در ادامه افزود: بنابر آمارهای دولتی، آلمان تاکنون هشت دستگاه از این نوع رادارها را به اوکراین ارسال کرده و علاوه بر آن یک دستگاه دیگر نیز در مورخ ۲۹ آوریل در قالب بخشی از کمک های نظامی برلین به کی‌یف فرستاده است، این درحالی است که دولت این کشور اعلام کرده که به زودی سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگری را به اوکراین خواهد فرستاد.
طبق این گزارش، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان با وجود کمک های کشورش به اوکراین از دادن موشک های تاروس به این کشور خودداری می کند این درحالی است که دولت اوکراین به شدت نیازمند آنها است. شولتس معتقد است که تحویل تاروس به اوکراین موجب می شود کشورش به نوعی بیشتر درگیر این جنگ شود.
سامانه راداری آلمانی TRML-۴D که یک سامانه هشدار پدافندی هوایی است قادر است هر شئی پرنده‌ای از کف (صفر) تا ارتفاع ۴۰ کیلومتری را در میدان دیدی به شعاع ۴۰ تا ۲۵۰ کیلومتر شناسایی و رهگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای اوکراین : ۱۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران را منهدم کردیم سرنگونی 4 جنگنده اوکراینی توسط روسیه اوکراین : ۱۵ پهپاد « شاهد » ساخت ایران را منهدم کردیم

دیگر خبرها

  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند