Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - معاون وزیر صمت و رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در سال ۹۸ مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان حل خواهد شد، گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، اعتبار مورد نیاز اختصاص یافته تا بتوانیم بیمه تامین اجتماعی یک میلیون نفر از قالیبافان را تامین کنیم.

فرشته دستپاک در جمع خبرنگاران با بیان این‌که یکی از معظلات اصلی قالیبافان بحث پیمان سپاری ارزی است، اظهار کرد: اجرای قوانین پیمان سپاری ارزی موجب کاهش ارزش و حجم صادرات در حوزه فرش دستبافت ایرانی می‌شود؛ امید است این موضوع در سال ۹۸ رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رونمایی از شناسنامه فرش ایران در نهم اردیبهشت ماه سال آینده، ادامه داد: هدف از شناسنامه‌دار کردن فرش، حفظ هویت فرش دستبافت ایرانی، قراردادن مشخصات فرش در اختیار مشتریان و همچنین اطمینان خاطر دادن به مشتری است.

وی خاطرنشان کرد: فرش دستبافت نشانگر فرهنگ و تمدن کشور بوده و منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود، بنابراین بعد از نفت، پسته، زعفران و فرش سه قلم کالاهایی است که موقعیت استراتژیک را دارا هستند اما فرش ایرانی قدمت زیادی داشته و بر همین اساس بعد از نفت اولین کالای تحریم شده توسط آمریکا فرش دستبافت بود.

دستپاک اضافه کرد: ۳۰ درصد از صادرات فرش ایران به آمریکا انجام می‌شد که پس از اعمال تحریم‌ها این موضوع متوقف شد که به دنبال  بازار جایگزین برای صادرات هستیم.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات صنعت فرش صادرات پشم به خارج از کشور بود، خاطرنشان کرد: با دستور وزیر صنعت، صادرات مواد اولیه فرش و پشم متوقف شده و دیگر در سال آینده صادرات مواد اولیه نخواهیم داشت.

وی افزود: تعرفه واردات ابریشم که از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد رسیده بود، این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده بود، از این رو مقرر شده در سال ۹۸ دوباره به ۱۵ درصد برسانیم. همچنین طی تفاهم با منطقه آزاد چابهار، قرار است مشکل واردات و قیمت تمام شده کاهش یاید و حدود ۵۰ درصد ارزان تر وارد کنیم.

 معاون وزیر صمت و رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که سال ۹۷ سال بسیار سخت از لحاظ اقتصادی برای کشور بود، ادامه داد: باتوجه به این‌که بیشتر قالیبافان اصولاً قشر ضعیف جامعه هستند، باید حمایت از این افراد در اولویت قرار گیرد، چراکه فرش دستبافت به عنوان پرچم دوم ایران است.

وی همچنین المپیاد فرش دستبافت را برای توسعه و ترویج این صنعت مهم عنوان کرد و افزود: این المیپاد امسال در تبریز به مدت سه روز برگزار شد که در این دوره ۱۶۰ نفر از ۱۸ استان کشور حضور داشته‌اند که ۱۴۷ نفر از آن‌ها زن و ۱۳ نفر مرد بودند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدامیر برهانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت نامه‌ای خود را برای بازار کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. همچنین برای حضور فعال در بازار کشور‌های آفریقایی سقف اعتباری ۴/۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این صندوق آمادگی دارد در صورت پذیرش کارفرما و یا بانک‌های خارجی، ضمانت نامه‌های مبتنی بر قرارداد (ضمانت نامه شرکت در مناقصه، ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام تعهدات) برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ارائه نماید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!