Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - وزیر راه و شهر سازی اعلام کرد که سال آینده بخشی از پروژه های عمرانی استان البرز در زمینه ریلی و راه سازی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه قطار متروی گلشهر - شهر جدید هشتگرد در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت : خط ریلی گلشهر - شهرجدید هشتگرد که اکنون مراحل پایانی خود را می گذارند از جمله پروژه هایی است که تابستان 98 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اکنون تجهیزات مورد نیاز این پروژه فراهم است و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.
اسلامی اضافه کرد: تملک زمین، آزاد سازی پروژه و تامین زیر ساخت ها از جمله مواردی بود که سبب زمانبر شدن این پروژه شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت : با رفع موانع موجود، اجرای پروژه سرعت بیشتری به خود گرفته و هیچ کم کاری در این حوزه وجود ندارد.
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : همچنین خط دوم راه آهن کرج - قزوین در حال تکمیل است که در کنار پروژه های اتوبانی کمک می کند تا بار ترافیکی آزاد راه کرج - قزوین کاهش یابد.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برطرف شدن موانع پروژه جاده در دست ساخت شهرستان طالقان استان البرز اشاره کرد و افزود:
موانع پیش روی این پروژه نیز برطرف شده و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با اجرای این پروژه طبیعت بکر منطقه آسیب نبیند.
قطاربرقی شهر جدید هشتگرد، در ادامه توسعه خط پنج متروی تهران صادقیه - گلشهر کرج است که از گلشهر شروع و تا جنوب شهر جدید هشتگرد به طول 82.25 کیلومتر به صورت 2 خطه ادامه دارد.
مسیر این قطار برقی در حاشیه ضلع شمال آزاد راه کرج-قزوین به صورت همسطح پیش بینی شده و مشتمل بر سه گالری به طول مجموع 8.4 کیلومتر و حدود 17 دهنه پل می‌باشد.
پروژه احداث محور اصلی طالقان - هشتگرد در سه قطعه پیش بینی شده که قطعه نخست و کنارگذر این محور به طول 17 کیلومتر و با 90 درصد پیشرفت، قطعه دوم شامل یک کیلومتر تونل و با هفت درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز کنارگذر طالقان به هشتگرد و واریانت اتصال به شهر جدید هشتگرد به طول 20 کیلومتر و با 80 درصد پیشرفت در حال تکمیل است.
در مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه طالقان به هشتگرد با احتساب تونل حدود 53 درصد و بدون احتساب تونل 75 درصد است که تاکنون 913 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و به حدود 900 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد.
6155/7414

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ريلي و راه سازي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌ها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پرواز‌ها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پرواز‌ها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

دیگر خبرها

  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد