Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@14:08:47 GMT

بيانيه پاياني ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۲۶۴

بيانيه پاياني ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان

خبرگزاري آريا- ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي به کار خود پايان داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، متن کامل اين بيانيه به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري در تاريخ 21و22 اسفند 97 برگزار شد، خبرگان ملت در پايان اين اجلاسيه، ضمن تبريک حلول ماه پربرکت رجب و قدرداني از حضور ميليوني مردم وفادار در راهپيمايي 22 بهمن و گرامي داشت 40 سالگي انقلاب اسلامي بر مطالب زير تأکيد مي نمايند:
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامي، پس از چهل سال بالندگي و سرافرازي وارد «دوّمين مرحله‌ خودسازي، جامعه‌پردازي و تمدّن‌سازي شده ‌است» و الگوي موفق مردمسالاري ديني، عدالت خواهي و «ايستادگي روزافزون در برابر زورگويان و مستکبران جهان» را ارائه داده است. از اين رو، بر تلاش همگان به ويژه نخبگانِ جوان و مؤمنِ انقلابي براي تحقق هر چه بيشتر گفتمان تمدنيِ انقلاب اسلامي و ساير موارد مذکور در بيانيه مهم و راهبردي رهبري در گام دوم انقلاب تاکيد مي شود و لازم است اين بيانيه به عنوان يک سند بالادستي نظام اسلامي مورد توجه عملي قرار گيرد و برنامه هاي لازم براي عملياتي ساختن آن تدبير شود.
2. کارنامه نظام جمهوري اسلامي ايران عليرغم توطئه هاي گسترده دشمنان، بسيار درخشان، با برکت، اميد بخش و موفق مي باشد. اينک در گام دوم انقلاب نيز بايد با اتکاء به خداوند و نگاه خوش بينانه نسبت به آينده با عزم جهادي برگرفته از ايمان اسلامي و اعتقاد به اصل «ما مي توانيم» با ميدان داري جوانان مؤمن و باانگيزه، عنصر اراده ملّي را جانمايه پيشرفت همه جانبه و حقيقي قرار دهيم.
3. لازم است تمام مسئولان امر و آحاد مردم به نقش بسيار موثر معنويت و اخلاق و سبک زندگي اسلامي در پيشرفت همه جانبه جامعه توجه کنند و براي مقابله با تلاش دشمن جهت ترويج فساد و تنزّل فرهنگ ديني و آسيبهاي اجتماعي اهتمام جدّي مبذول نمايند.
4. مجلس خبرگان رهبري، با قدرداني از تلاشهاي آيةالله آملي لاريجاني در دوران تصدي رياست قوه قضائيه به ويژه مبارزه با مفسدان و اخلالگران دانه درشت اقتصادي در ماههاي اخير؛ ضمن تبريک به آيةالله رئيسي مسؤول جديد اين قوه؛ از ايشان مي خواهد با تکيه بر تجارب چهل سال گذشته و اهتمام ويژه به توصيه هاي هشت گانه مقام معظم رهبري در حکم انتصاب ايشان، تلاش کنند دستگاه عدالت با نظم و تدبيري حکمت‌آميز، و صلابت و قاطعيت بيشتر دوران جديدي را که زيبنده‌ي گام دوم انقلاب است، آغاز کند تا زمينه تحقق عدالت فراگير و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و فساد در اشکال گوناگون آن بيش از پيش فراهم گردد.
5. هم اکنون در اقتصاد ايران مشکلاتي وجود دارد که با تقويت نگاه به درون، مديريت جهادي و خودباوري، همسو با سياست هاي اقتصاد مقاومتي. بدون داشتن رويکرد برون­گرايي، مي توانيم آنها را حل کنيم و با مديريت صحيحِ نظام توزيع و نظارت و حمايت از شرکت­هاي دانش بنيان و بنگاه­هاي اقتصادي و توليدي متوسط و خُرد، تقويت بخش تعاون و مهم تر از همه فعال سازي ديپلماسي اقتصادي علي الخصوص نسبت به همسايگان، بايد کشور را در برابر تحريم ها مقاوم تر نموده و جايگاه منطقه اي جمهوري اسلامي را ارتقاء بخشيم.
6. پيوستن جمهوري اسلامي به کنوانسيونهاي بين المللي مانند پالرمو، CFTو غيره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطاي استراتژيک محسوب مي شود؛ مجلس خبرگان رهبري، با تأکيد بر لزوم عدم انفعال و رعايت اصول عزت، حکمت، مصلحت و تهديد زدايي در عرصه تعامل بين المللي، از قواي سه گانه و مجمع تشخيص مصلحت نظام مي خواهد نسبت به نفي سلطه و خطر نفوذ بيگانگان در حوزه تعاملات استراتژيک مالي و غير مالي جمهوري اسلامي با همپيمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه هاي دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشند.
7. مجلس خبرگان رهبري، ضمن تأکيد بر حفظ وحدت امت اسلامي و پرهيز از هرگونه اختلاف و تاکيد بر فرهنگ نفرت از استکبار و لزوم حمايت از مقاومت، تصريح مي کند: مسأله قدس شريف همچنان مسأله اول جهان اسلام است و توطئه ها و جنگ آفريني آمريکاي جنايتکار در کشورهاي مسلمان عراق، سوريه، افغانستان، يمن، بحرين و لبنان را محکوم کرده بر تحکيم روابط استراتژيک جمهوري اسلامي ايران و کشور عراق و ساير همسايگان تاکيد مي کنيم.
در خاتمه با تبريک ميلاد مولي المتقين حضرت اميرالمؤمنين علي(ع)، عيد مبعث و تبريک سال نو و آرزوي بهره مندي همگان از مواهب ماه رجب و ايام اعتکاف از همه برادران و خواهران ديني به ويژه کساني که از نظر مالي از تمکن برخوردارند مي خواهيم با توجه به تنگناهاي معيشتي و اقتصادي، ضمن صرفه جويي و پرهيز از ريخت و پاشهاي زايد، امسال به طور ويژه به اصل مواسات اسلامي توجه کنند و خصوصاً از خانواده هاي نيازمند حمايت نموده تا آنان نيز از شادي اعياد رجب و نوروز، بهره مند شده و همه ايرانيان سالي توأم با معنويت و اخلاق را آغاز نمايند ان شاءالله.
درود و سلام الهي برروح بلند حضرت امام بنيان گذار جمهوري اسلامي و تمامي شهيدان راه حق و آزادي و مدافعان حرم و شهداي اخير خاش زاهدان و ياد و خاطره فقيهان بزرگوار آيةالله شاهرودي و آيةالله مؤمن رضوان الله تعالي عليهما را گرامي مي داريم و توفيقات همگان و سربلندي و پيروزي اسلام و مسلمانان و ملت شريفمان را از خداوند بزرگ مسئلت مي نمائيم.
« ولينصرن الله من ينصره ان الله لقويٌ عزيز»
والسلام عليکم و رحمةالله ـ مجلس خبرگان رهبري

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بيانيه اجلاس مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص روابط و همکاری‌های فی مابین دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات  با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته‌اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور  گسترش مناسبات به ویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی  موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن‌ اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای  توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه و عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ترکیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی ایران دارد
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند