Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@02:57:48 GMT

ادعای جدید اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۵۱۲

ادعای جدید اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، ارتش اسرائيل چهارشنبه ۲۲ اسفند (۱۳ مارس) در بیانیه‌ای از تشکیل یک واحد رزمی تازه توسط حزب‌الله لبنان در بلندی‌های جولان در سوریه در نزدیکی مناطق تحت اشغال اسرائيل خبر داد.

 

در جریان جنگ شش‌روزه در سال ۱۹۶۷ اسرائيل قسمتی از بلند‌های جولان را اشغال کرده و چندی بعد به قلمرو خود محلق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم هرگز از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

 

این بلندی ها موقعیت استراتژیک مهمی را برای زیر نظر داشتن تحرکات در سوریه به اسرائیل می دهند. در عین حال حاصلخیزی و آبخیزی این منطقه بسیار مهم است و یک سوم آب مورد نیاز اسراییل را تامین می کند.

 

اسرائيل هدف از تشکیل این واحد را آماده‌سازی نظامی سوری برای حمله علیه اسرائيل خوانده است.

 

در بیانیه آمده است، این واحد جدید هنوز در مرحله مقدماتی است و آمادگی شرکت در عملیات جنگی را ندارد.

 

ارتش اسرائیل مدعی است این شبکه کارش را با جمع آوری اطلاعات درباره نیروهای اسرائیل،‌ انبار اسلحه و ساخت زیرساخت های لازم نظامی برای حمله به اسراییل آغاز کرده و فعلا درحال نیرو گیری و آماده سازی است.

 

همزمان با انتخابات اسرائیل، در این بیانیه برای ترساندن بیشتر صهیونیست ها، ادعا شده اسرائيل اجازه نمی‌دهد حزب‌الله قصد دارد با کمک این نیروها، غیر نظامیان اسرائيلی را مورد حمله قرار دهد!

 

مطابق این گزارش، این واحد رزمی از پشتیبانی ارتش سوریه و ساکنان منطقه جولان برخوردار است و هدایت آن را نیز علی موسی دکدوک، از فرماندهان حزب الله بر عهده دارد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جولان بلندی های جولان اسرائیل حزب الله سوریه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به شمال فلسطین اشغالی آورده است: به اذعان سران تل آویو، شمال اراضی اشغالی به علت حملات موشکی روزانه حزب الله لبنان به منطقه اشباح تبدیل شده و نتانیاهو اعلام کرده است که موعد مشخصی برای بازگردانیدن ده‌ها هزار نفر اسرائیلی به شمال وجود ندارد؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امور در تل آویو از آن به مثابه پیروزی راهبردی برای مقاومت اسلامی در جنگ فرسایشی یاد کردند.

در این راستا سرهنگ «کوبی ماروم» از نیرو‌های احتیاط ارتش اشغالگر به رسانه صهیونیستی معاریو گفت: سران سیاسی از اتخاذ تصمیمات سخت در شمال از بیم درگیری تمام عیار خودداری ورزیده و ترس را برگزیده و ضعف نشان می‌دهد.

وی با اذعان به اینکه حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که کل اراضی اشغالی را در تیررس خود دارد و توان هدف قرار دادن مراکز راهبردی را دارد، افزود: تهدید حزب الله فقط ارتش را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کل جبهه داخلی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که ارتش از آتش هوایی و توپخانه و تانک علیه حزب الله استفاده می‌کند با وجود دستاورد‌های تاکتیکی، اما دستاورد بزرگ حزب الله را نادیده گرفته ایم وآن ایجاد منطقه امنیتی در اراضی ما و مجبور کردن بیش از هفتاد هزار نفر برای تخلیه منازلشان است.

این ژنرال صهیونیست اعلام کرد: سیاستی که کابینه اسرائیل در پیش گرفته به نیرو‌های ویژه حزب الله (الرضوان) اجازه تمرکز در نزدیکی شهرک‌ها در شمال را داده است بدون اینکه ارتش اسرائیل گامی برای ممانعت از حمله اتخاذ کند و اگر حزب الله دست به حمله به شهرک‌های مرزی بزند و الجلیل را تحت کنترل خود درآورد زیان به مراتب بسیار بیشتر از حادثه هفتم اکتبر و حمله حماس به جنوب خواهد بود.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در تحقق هدف مهم یعنی ایجاد واقعیت امنیتی که به آواره شدگان اجازه بازگشت به منازلشان را بدهد، شکست خورده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است