Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:19:37 GMT

حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۶۹۶

حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

تهران - ایرنا - سی و نهمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس ظهر امروز (23 اسفند) در محل نمایشگاه کتاب پاریس در« پورت‌دو‌ورسای» با حضور 45 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این دوره طبق اعلام سایت نمایشگاه نمایندگان کشورها در 1200 غرفه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه هزار نویسنده در این دور 800 رویداد و فعالیت‌ فرهنگی را برگزار می‌کنند.
نمایشگاه از صبح روز جمعه (24 اسفند) درهای خود را به‌سوی علاقه‌مندان بازمی کند.
اتحادیه اروپا به‌عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه در فضایی ویژه به فعالیت می‌پردازد و «عمان» نیز میهمان افتخاری و شهر « براتیسلاوا» به عنوان میهمان ویژه این دوره در نمایشگاه حضور دارند .
امسال غرفه ایران در مساحت 25 مترمربع و با حضور آژانس ادبی پل به نمایندگی از ناشران مختلف به مذاکره و رایزنی با همتایان خود می‌پردازد. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز دربرپایی غرفه ایران مشارکت دارد.
300 عنوان کتاب در موضوعات ادبیات، دین، دفاع مقدس، ایران‌شناسی، کودک و نوجوان و ... در غرفه ایران به نمایش درمی‌آید. در روزهای برگزاری نمایشگاه دیدارهای متعددی برای قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با نمایندگان کشورهای حاضر در نمایشگاه ازجمله دیدار با یورگن بوس، رییس نمایشگاه کتاب فرانکفورت جهت دعوت به نمایشگاه کتاب تهران، مذاکره با هیات عمانی و ناشران دیگر کشورها و همچنین روسای نمایشگاه کتاب پاریس ترتیب داده‌شده است.
فراهنگ **1085**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه كتاب پاريس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نمایشگاه کتاب، با بیان اینکه امسال بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند ، گفت: برای تحقق عدالت فرهنگی، برنامه‌ریزی کردیم هر ایرانی از هر نقطه‌ای در کشور با ورود به سامانه مجازی نمایشگاه، با تخفیف کتاب بخرد و به‌صورت رایگان درب منزلش تحویل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امسال بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند، اظهار کرد: برای تحقق عدالت فرهنگی، برنامه‌ریزی کردیم هر ایرانی از هر نقطه‌ای در کشور با ورود به سامانه مجازی نمایشگاه، با تخفیف کتاب بخرد و به‌صورت رایگان درب منزلش تحویل بگیرد.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای نمایشگاه پیش بینی شده تا یک تفرجگاه فرهنگی برای خانواده‌ها باشد از شاهنامه فردوسی تا پویش‌های متفاوت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به موضوع حج عمره با بیان اینکه بیش از ۸۷ هزار زائر ایرانی در حج تمتع امسال حضور دارند، خاطرنشان کرد: دولت مردمی قصد دارد مسئله عدم اعزام عمره گذاران را حل کند؛ بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان که در صف بودند به حج مشرف شدند و تعدادی دیگر نیز اعزام خواهند شد.

اسماعیلی یادآور شد: از ۲۸ اردیبهشت اعزام به حج واجب را خواهیم داشت.

این خبر درحال تکمیل است...

کد خبر 751681

دیگر خبرها

  • برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد