Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:26:34 GMT

طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۸۹۵۸

طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی شده و به موجب آن تردد در محدود مرکزی شهر مدیریت می‌شود در نتیجه شهروندان به راحتی سفر خود را به مناطق مرکزی شهر انجام می‌دهند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال آینده سیاست‌های کنترل ترافیکی متفاوتی برای هر محدوده از شهر به منظور روانسازی ترافیک و رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست های ترافیکی اتخاذ شده برای محدوده مرکزی و تاریخی شهر، گفت: آرام سازی ترافیک با اولویت پیاده محوری و استفاده از دوچرخه با محوریت خیابان چهارباغ عباسی، خیابان سپه، خیابان حافظ و کوچه کرمانی از جمله  اقدامات در نظر گرفته شده برای این محدوده در سال آینده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در این راستا برنامه آرام سازی ترافیکی "میدان تا میدان" چهار میدان شامل میدان انقلاب اسلامی تا میدان امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع) تا میدان امام(ره) و میدان امام (ره) تا میدان امام علی(ع) را به یکدیگر متصل می‌کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها یک فضای هویتی در محدوده تاریخی و مرکزی شهر ایجاد و به سمت توسعه پایدار حرکت خواهیم کرد؛ سیاست توسعه حمل و نقل عمومی نیز در محدوده دوم رینگ ترافیکی دنبال می‌شود که در این راستا، خطوط ایمن دوچرخه و مدیریت تقاضا باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: طرح محدوده ترافیکی شهر سال آینده اجرایی شده و به موجب آن تردد در محدود مرکزی شهر مدیریت می‌شود در نتیجه شهروندان به راحتی سفر خود را به مناطق مرکزی شهر انجام می‌دهند.

صلواتی افزود: مدیریت پارک حاشیه‌ای نیز از جمله سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده است، در این راستا پارک حاشیه‌ای به صورت مکانیزه و هوشمند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد حلقه حفاظتی شهر، خاطرنشان کرد: ترافیک محدوده دولت آباد، زینبیه، بعثت، کاوه، چمران، جی، خوراسگان و بزرگراه شهید اردستانی با ایجاد حلقه حفاظتی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهدکرد؛ روانسازی ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و کاهش تصادفات از جمله مزایای ایجاد حلقه حفاظتی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: ارتقا کیفیت مناطق مرکزی و تاریخی شهر، روانسازی ترافیکی در محدوده مرکزی، کاهش تقاضا و مدیریت سفر در محدوده میانی و مرکزی شهر از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری برای سال آینده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترافيک رینگ حفاظتی اصفهان طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل‌ونقل حرکت کنیم که برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون حمل‌نقل دانش‌بنیان می‌تواند این مسئله را به‌ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

سیدمحسن واعظی‌فر در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: به خود می‌بالم که علم و فناوری همکاران ما در شهر و کشور رشد پیدا کرده است تا جایی که در حمل و نقل هوشمند حرف برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نیز در حوزه حمل‌ونقل هوشمند رشد بسیاری پیدا کرده است و رو به جلو حرکت کرده است که امیدواریم ما نیز به سرعت آن‌ها برسیم، اضافه کرد: معضل کشور ما سوخت ارزان بود و به همین دلیل حمل‌ونقل عمومی و انبوه‌بر به‌ویژه هوشمند بودن مسیر و ترافیک تا حدودی مغفول واقع شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: این موضوع به دلیل ارزان بودن سوخت بود اما در حال حاضر جامعه نشان داد که حتی اگر سوخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد، دیگر نمی‌شود برای آلودگی ناشی از سوخت کاری کرد.

وی ادامه داد: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل و نقل حرکت کنیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند این مسئله را به ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

کد خبر 750132

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • ترافیک پر حجم در مازندران
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران