Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@13:24:46 GMT

افزایش 100 میلیون تومانی تسهیلات مسکن

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۹۲۶۷

افزایش 100 میلیون تومانی تسهیلات مسکن

پول‌نیوز - محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح هزار و ۲۱۲ واحد مسکن مهر در هشتگرد و همچنین بازدید از پروژه‌های مترو هشتگرد – گلشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مترو هشتگرد یکی از پروژه‌های متفاوتی است که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آزادسازی مسیر و همچنین تأمین امکانات برای تکمیل این مترو انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بین کرد: اگرچه ساخت و تکمیل این مترو زمان‌بر بوده است، اما تا به امروز اقدامات خوبی برای این پروژه انجام شده است.

اسلامی افزود: پیشرفت فیزیکی این مترو ۷۷ درصد است. تمامی تجهیزات و امکانات آن تأمین شده و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است تا نصب آن‌ها انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: با تضمین نقدینگی که برای آن در نظر گرفته شده است اطمینان داریم تا اواسط سال آینده این مترو قابلیت بهره‌برداری پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم بدانند که هیچ وقفه‌ای در کار وجود ندارد گفت: با اراده‌ای که از سوی مسئولان و  نمایندگان برای تکمیل این پروژه وجود دارد، سرعت کار افزایش یافته است. استانداری و  شرکت عمران شهر‌های جدید برای ساخت و تکمیل این پروژه سرمایه‌گذاری کرده اند.

اسلامی تصریح کرد: خط دوم راه آهن کرج – قزوین در حال تکمیل است تا بتوانیم از طریق این راه آهن مسیر قطار حومه‌ای را هم برقرار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با راه اندازی این راه آهن ترافیک اتوبان تهران – قزوین کاهش می‌یابد و سفر مردم از قزوین – کرج به تهران ایمن‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: جاده تهران – طالقان در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اطمینان می‌دهیم که ساخت این جاده باعث تخریب طالقان نمی‌شود.

اسلامی درباره افزایش تسهیلات ساخت مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان گفت: افزایش تسهیلات ساخت مسکن یکی از تأکیدات جدی ما بوده است که باعث جریان سازی و سرعت بخشیدن به تولید و عرضه مسکن می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هفته گذشته اعطای تسهیلات  به سازندگان در شورای پول و اعتبار تصویب شد که رقم آن  ۱۰۰ میلیون تومان است و قابلیت انتقال به خریداران را نیز داراست.

وی اظهار کرد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن، عرضه زمین و نهایی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمانی ۳ عامل شتاب دهنده برای تولید مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط است.

اسلامی اظهار کرد: اطمینان داریم که این اقدام تورم‌زا نیست و برای بازار مسکن کفایت می‌کند و از سوی دیگر قیمت تمام شده مسکن را متناسب حفظ می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی تسهیلات مسکن پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهرهای جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحدهای خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به تسنیم می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان)‌ عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحدهای آن همچنان در حال تحویل است، واحدهای مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902673

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است