Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:43:51 GMT

آمار جانباختگان تصادفات در کردستان به نصف رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۹۵۹۳

آمار جانباختگان تصادفات در کردستان به نصف رسیده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی آزادی روز پنجشنبه در مراسم رزمایش طرح نوروزی سال 98 اظهار داشت: کاهش شمار جانباختگان به همت تلاش پلیس، ارگان های مرتبط و رعایت قوانین و فرهنگ ترافیکی توسط مردم بر می گردد.
وی یادآور شد: آمار جانباختگان سالانه تصادفات در کشور نیز از 10 سال پیش تاکنون از 28 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی کردستان بر تلاش ارگان های مرتبط و همکاری مردم در راستای کاهش تصادف های خسارتی، آمار مجروحان و جانباختگان تاکید کرد و گفت: تلاش ما در طرح نوروزی سال 98، ایجاد محیطی امن برای مسافران و مردم استان است.
سردار آزادی به شعار امسال این طرح با عنوان 'پرهیز از خطر، آرامش در سفر' اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم ضمن ارتقا نظم و امنیت و پیشگیری از جرائم، در راستای پیشگیری از تصادف و تسهیل عبور و مرور و خدمات رسانی به مسافران در استان گام برداریم.
وی خواستار تعامل اثربخش دستگاه های مختلف در راستای اطلاع رسانی و ارتقا فرهنگ ترافیک در مدارس، مساجد و دانشگاه ها شد و اضافه کرد: ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات و جانباختگان خواهد داشت.
فرمانده انتظامی کردستان، 80 درصد علل تصادف ها را ناشی از خطای عوامل انسانی اعلام کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، آمار خطاهای انسانی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
سردار آزادی به تمهیدات امنیتی برگزاری جشن های آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: طرح امنیتی، انتظامی از 29 اسفند امسال آغاز شده و تا 17 فروردین سال 98 ادامه پیدا می کند.
وی شعار امسال طرح امنیتی، انتظامی را ' نشاط بهاری، نظم و قانون مداری' عنوان کرد و ادامه داد: نیروهای انتظامی و پلیس برای خدمات رسانی به مردم آمادگی کامل دارند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان نیز اظهار داشت: به همت و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم، امن ترین کشور در سطح منطقه هستیم.
حسین خوش اقبال با بیان اینکه کردستان هم از امن ترین استان های کشور است، افزود: امیدواریم سال جدید نیز با همکاری دستگاه ها و مردم استان، شاهد تعطیلاتی بانشاط باشیم.
وی خدمات دولت را در سال جاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: تلاش کنیم در سال جدید با قوت بیشتر در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم گام برداریم.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی کردستان با بیان اینکه امیدواریم با برنامه ریزی های خوب شاهد حضور بانشاط مسافران در استان در ایام تعطیلات باشیم، اضافه کرد: از فرصت حضور مسافران برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم و بعد از رژه موتوری دستگاه های خدمات رسان در طرح نوروزی 98، از تعدادی از خانواده شهدای نیروی انتظامی کردستان با اهدای لوح تقدیر شد.
طرح نوروزی سال 98 در کردستان با یک هزار و 200 نیرو و 210 تیم امدادرسان و عملیاتی در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان از 25 اسفند امسال آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد.
7355 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ترافیک خدمات رسانی به مردم خدمات رسانی به مسافران قانون نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • کاهش سرقت در اردبیل