Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فدراسیون‌ها برای تامین منابع مالی باید با برنامه ریزی دقیق جلو بروند، گفت: دوستان فقط نگاهشان به کمیته المپیک و وزارت ورزش نباشد.

محمدرضا داورزنی در صحبت‌های خود در مجمع فدراسیون کاراته با تشکر از اعضای مجمع و کاندیداها در برگزاری بسیار خوب مجمع فدراسیون کاراته گفت: همه کاندیداها شایستگی رسیدن به ریاست فدراسیون کاراته را داشتند و امیدوارم از همه ظرفیت‌ها در کاراته استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نزدیک ۵۷ سال است کاراته وارد ایران شده و افراد زیادی برای کاراته زحمت کشیدند و قدم‌هایی را برای ارتقا کاراته کشور برداشتند تا کاراته در ایران به توسعه کنونی برسد.

او ادامه داد: یکی از مشکلات کاراته که دوستان در فدراسیون باید فکری به حال آن کنند سر برآوردن سبک‌های متعدد در این رشته است. یکی از جدی ترین بحث‌های ما در کاراته جلوگیری از رشد قارچ گونه سبک‌ها در کشور است و تقریباً به یک بیزینس برای برخی افراد تبدیل شده و می‌روند برای خودشان نمایندگی می‌گیرند و بعد شروع به دادن کمربند و گواهی می‌کنند. مثلاً می‌بینیم ۱۰۰ نفر می‌خواهند به یک مسابقه خارجی بروند که از بچه ۱۲ ساله تا فرد ۴۰ ساله در میان آنها است و پول را هم باید پرداخت کنند. وقتی هم جلوی آن را می‌گیریم پدر و مادر این ورزشکاران تماس می‌گیرند ما فرش زیر پایمان را فروختیم تا هزینه سفر پسرمان را به مسابقات جهانی بدهیم. امیدوار بودیم کاراته در ۲۰۲۴ هم بماند اما امیدواریم در المپیک توکیو کاراته به موفقیت‌های خوبی برسد و اگر در ۲۰۲۴ نشد برای دوره‌های بعد باز هم شاهد حضور کاراته باشیم. توقع از کاراته زیاد است و به عنوان یکی از رشته‌های مدال آور ایران در توکیو روی کاراته حساب می‌شود.

داورزنی با بیان اینکه کاراته سال سختی را برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارد، گفت: ورزشکاران ما نباید دغدغه اعزام و محل تمرین و غذا را داشته باشند و با مدیریت بهینه منابع باید به سمت جلو برویم. به دلیل این مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کرده اند باید از الان به فکر باشیم چرا که ممکن است شرایط سخت‌تر نیز بشود.  از ظرفیت‌های امکاناتی و مالی در کاراته باید استفاده شود و دغدغه‌های ورزشکاران و ملی پوشان برطرف گردد. با توجه به جایگاه کاراته می‌طلبد ساخت کمپ تمرینی کاراته که محل آن در ورزشگاه آزادی است مورد پیگیری قرار گیرد تا فدراسیون نیز در آنجا مستقر شود و خانه کاراته سریع‌تر ایجاد شود.

وی با اشاره به افزایش شدید هزینه‌ها گفت: اگر دوستان نگاهشان فقط به کمیته المپیک و وزارت باشد تا منابع مالی را تامین کنند قطعاً به مشکل می‌خورند و باید برای تامین منابع مالی با جدیت گام بردارند. امیدوارم با هم افزایی و همدلی بیشتر در میان جامعه کاراته شاهد رشد و موفقیت هر چه بیشتر این رشته باشیم و استان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرند. برنامه‌هایی که طباطبایی می‌خواهد اجرا کند باید به تایید مجمع برسد و با نظارت مجمع باشد. همدلی و انسجام خیلی در کسب موفقیت کاراته اثرگذار خواهد بود و امیدوارم هیچ اردو و اعزامی در کاراته لغو نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر و مادر جامعه فرش منابع مالی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی