Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس پژوهشگاه فضايي ايران با تاکيد جوانگرايي در بدنه مديريتي پژوهشگاه گفت: ما با رويکرد جوان‌باوري و جوانگرايي، تغييراتي را در حوزه مديريتي پژوهشگاه ايجاد کرده‌ايم که نتايج بسيار خوبي داشته است و در بکارگيري جوانان در حوزه وزارت ارتباطات شاخص هستيم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، حسين صميمي رييس پژوهشگاه فضايي عصر ديروز در ديدار با کارکنان اين مرکز گفت: در سال جاري، بانوان شايسته به سمت‌هاي مديريتي در پژوهشگاه منصوب شده‌اند اما اين کافي نيست و در سال آينده قصد داريم بانوان متخصص بيشتري را در رده هاي مديريتي منصوب کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صميمي با اشاره به برنامه هاي سال آتي پژوهشگاه فضايي اظهار کرد: پژوهشگاه فضايي ايران پنج پروژه کليدي دارد که طبق برنامه بايد به انجام برسد که از دستاوردهاي مهم در حوزه فناوري فضايي کشور است.
وي با اعلام اينکه مدل پروازي ماهواره ناهيد 1 ساخته شده است و در سال 98 در مدار قرار مي گيرد، افزود: مدل مهندسي پروژه ماهواره سنجشي پارس 1 ساخته شده و سال آتي، بايد مدل پروازي اين ماهواره آماده تحويل شود.
صميمي يکي ديگر از پروژه هاي مهم پژوهشگاه را سامانه بلوک انتقال مداري(سامان) اعلام کرد و گفت: مدل پروازي اين طرح بايد در سال 98 آماده شود و همچنين بالن مخابراتي (بام) در نيمه اول سال 98 به بهره برداري مي رسد.
رييس پژوهشگاه فضايي ايران با بيان اينکه ماهواره مخابراتي ناهيد 2  تا پايان سال بعد تحويل کارفرما مي شود تصريح کرد: در کنار اين پروژه‌هاي کليدي، پروژه‌هاي توسعه فناوري ديگري در پژوهشگاه در دست اجرا است که در جهت دستيابي به اهداف راهبردي تعريف شده‌اند.
صميمي با تاکيد بر تعامل سازنده پژوهشگاه فضايي ايران با دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي کشور گفت: ما پروژه‌هاي متعددي را بنا بر قراردادهاي منعقده با اين مراکز در دست اجرا داريم و از دانشجويان تحصيلات تکميلي نيز حمايت مي‌کنيم.
وي با اشاره به همکاري با سازمان مدريت و برنامه ريزي و جهاد کشاوري گفت: تفاهمنامه اي با سازمان مديريت و برنامه ريزي براي تهيه سند آمايش کشور امضا شده است که متخصصان مرکز تحقيقات فضايي پژوهشگاه در حال انجام آن هستند و همچنين با وزارت جهادکشاورزي هم در حوزه پايش محصولات کشاورزي مذاکره کرده ايم و گزارشات بسيار مفيدي را در اين مورد با استفاده از فناوري سنجش از دور در اختيار مديران ارشد اين وزارتخانه و ديگر مقامات مسئول کشوري  قرار داده‌ايم.
رييس پژوهشاه فضايي کشور با اشاره به همکاري پژوهشگاه با سازمان هواشناسي گفت: اين سازمان نيازهاي خود را در حوزه رادار هواشناسي و راديو سوند به پژوهشگاه اعلام کرده که در دست بررسي و اجرا است.
وي افزود: اينکه سازمان‌ها با کاربرد فناوري فضايي در تامين نيازهاي خود آشنا شده‌اند، فرصت مغتنمي براي ما به وجود آورده است تا در اسرع وقت  پاسخگوي نياز آنان باشيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جوانان وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، سازمان فضایی ژاپن(JAXA) روز چهارشنبه(دیروز، ۲۳ آوریل) پس از دریافت عکسی از سطح ماه اعلام کرد SLIM سومین شب ماه را دوام آورده است. سازمان فضایی ژاپن تصویر ثبت شده را در پلتفرم ایکس منتشر کرد.

در پیام این سازمان آمده است: شب گذشته ما توانستیم به طور موفقیت آمیز با SLIM ارتباط برقرار کنیم که دوباره فعال شده و زنده ماندن کاوشگر تایید شد. این تصویری از ماه است که شب گذشته دوربین ناوبری ابزار ثبت کرده است.

لندر ماه در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی روی ماه فرود آمد، وظیفه این لندر آزمایش فناوری فرود و جمع آوری داده درباره زمین شناسی قمر است. پس از فرود لندر اپراتورهای JAXAمتوجه شدند این ابزار روی دماغه اش قرار دارد و به این ترتیب پنل های خورشیدی در جهت صحیح برای دریافت آفتاب قرار نداشتند. بنابراین زنده ماندن ابزار روی ماه رویدادی خارق العاده بود.

کد خبر 6088231 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات