Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با مسئولان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب تهران،، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه کتاب، ایوب دهقان کار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، مهدی اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب و مدیران و معاونان نهادهای شهری روز چهارشنبه (۲۲ اسفند ماه) در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدجواد حق شناس در ابتدا با اعلام این خبر که این نمایشگاه ۴ لغایت ۱۴ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به همزمانی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فرا رسیدن نوروز، فعالیت‌های شهرداری دو چندان شده است و مستلزم آن است که مدیران در بخش‌های مختلف به طور همزمان به این دو مهم بپردازند.

وی با تشکر از اقدامات شهرداران مناطق ۶ و ۷ تهران در برپایی نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: از مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران انتظار داریم تا برای سال آینده نسبت به انتخاب مکان توجه کنند زیرا برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) فشارهای مضاعفی به معاونت‌های شهرداری وارد می‌کند.

حق‌شناس تصریح کرد: حمایت از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای شهرداری تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید خود را برای این روزها تطبیق دهیم اما باید تلاش کنیم از ایجاد مزاحمت برای دیگران جلوگیری شود.

در ادامه این مراسم محسن جوادی با تشکر از اعضای شورای شهر تهران و معاونت‌ها و مدیران بخش‌های مختلف شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران و دیگر نهادهای شهری در طول سالیان مستمر همواره در کنار نمایشگاه کتاب تهران بوده اند و از این رویداد بزرگ فرهنگی و بین‌المللی حمایت کرده اند. بی شک بدون همکاری شهرداری تهران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممکن نخواهد بود.

رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران این آمادگی را دارد که در صورت آماده بودن زیرساخت‌های موجود در شهر آفتاب بار دیگر به آنجا نقل مکان کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به رغم تمامی سختی‌هایی که بر حوزه فرهنگ وارد شد امید داریم با برگزاری نمایشگاه تهران نشان دهیم که مردم از فرهنگ استقبال می‌کنند. رسیدن به این مهم تمام سختی‌ها را برای مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شیرین خواهد کرد.

در ادامه قادر آشنا با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بدون همکاری نهادهای شهری میسر نیست عنوان کرد: قبل از انتخاب مکان نمایشگاه از محل شهر آفتاب بازدید شد و مشخص شد که ظرفیت لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را ندارد. امیدواریم این زیرساخت‌ها آماده شوند تا بار دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب باشیم.

همچنین مهدی اسماعیلی‌راد در این نشست با اشاره به تقسیم‌بندی وظایف برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: تقسیم‌بندی فعالیت‌ها و اقدامات بر اساس حمل و نقل و ترافیک شهری، حوزه فنی و عمرانی، خدمات رفاهی و شهری و حوزه امنیتی انجام شده است و به نهادهای شهری ذیربط ارسال خواهد شد. امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم در برگزاری نمایشگاهی با شکوه سهیم باشیم.

در نشست مدیران برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران، سمیه حاجوی؛ شهردار منطقه ۷ تهران، محمدرضا دهداری پور؛ شهردار منطقه ۶ تهران، ناصر قدمی؛ مسئول ناحیه مرکز اورژانس تهران، تقی فخرآور؛ معاون اداره کل پست استان تهران، مهدی داوری؛ مدیرعامل آتش‌نشانی تهران، شهریار افندی‌زاده؛ قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران، سرهنگ عدنان جلال؛ معاون عملیات ترافیک پلیس راهور، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، علیرضا اکبری کاخکی؛ معاون هلال احمر شهر تهران و نمایندگانی از دیگر نهادهای شهری و همچنین رجبعلی سالاریان؛ مدیر بخش اجرایی، وحید کریمی؛ مدیر بخش رفاهی و مجتبی نماینده؛ مدیر بخش پشتیبانی حضور داشتند.

کد خبر 4568032

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران نمایشگاه کتاب تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

اعلان (پوستر) سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اعلان (پوستر) این دوره از نمایشگاه به طراحی صابر شیخ رضایی منتشر شد.

در توضیح این اعلان آمده است: شاکله اصلی اعلان را تصویر کتاب‌های متعددی که در حال ایجاد یک سازه معمارانه هستند، تشکیل داده که این اثر تلاشی برای انتقال محتوا و ساخت تصویر با شکلی جدید و بیانی بین المللی و کمینه نگر شرقی ولی بدون استفاده مستقیم از عناصر سنتی تصویری فرهنگ و هنر ایرانی است.

از آنجا که امر «خواندن» امری گره خورده به ملکوت و سنت‌های پویا و هدایتگر پیغام آوران وحی است و بهترین کتاب‌های بشری نیز سرمایه‌های وجودی آسمانی دارند، کتاب‌هایی از بالای قاب تصویر، در حالاتی متفاوت و بالقوه، در حال تنزل درجات و پایین آمدن هستند و در مرکز قاب «امر ساختن» با چیدمانی همچون یک سازه منسجم معمارانه را که تداعی اولین هسته‌های شهرسازانه و تمدنی دارد، به فعلیت می‌رسانند که در هم تنیدگی کتاب‌ها نیز حکایت از اندیشه و فلسفه ایرانی دارد. 

زمینه اعلان؛ لاجوردین فام (آبی ایرانی) است که حکایت از نمایش این چرخه بر گستره وسیع آسمان دارد که این رنگ نیز علاوه بر ایجاد حس نشاط و سرزندگی کنار تنوع رنگین کتاب‌ها، زمینه گرایشات دینی و عرفانی در تاریخ و فرهنگ ایران و سنت‌های تصویری نگارگری ایرانی را راهبری می‌کند.

 تجمیع و چیدمان کتاب‌ها علاوه بر تداعی فرم بصری یک کتاب گشوده شده که در دو وجه اصلی خود، دروازه‌ها و ایوان‌هایی روشن دارند که با تابش نور آگاهی بر دیدگان و دل‌های بشر آن را به آرمانشهری زمینی بدل می کند، مفهومی دیگر را راهبری می کنند و آن شکل ساده سازی شده یک قلب بزرگ روشن و هندسی است که مفهوم «مهر» در جوامع را یادآور می‌شود که از نتایج کتابخوانی و فرهیختگی و جاری شدن اخلاق در زندگی بشر است و کتاب‌هایی پلکانی که بیانگر «رُشد و تعالی» انسان است. 

چیدمان عنوان نمایشگاه و عناصر نوشتاری هم به گونه‌ای حاشیه گرایانه جانمایی شده که اولویت با خوانش بصری طرح باشد و چشم بیننده در گردش و متوجه عناصر کلیدی و داستان روایی آنها باشد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید