Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:56:08 GMT

جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی اولویت وزارت صمت است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۰۷۷۷

جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی اولویت وزارت صمت است

قم - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت، جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال را از جمله اولویت های این وازرتخانه دانست و گفت: با وجود همه مشکلات، تولید همچنان در کشور پابرجاست.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: نوسانات ارز، تامین مواد اولیه، حمل و نقل با کشتی و جلوگیری از انتقال پول بین بانکی از جمله اقدام های دشمن برای ضربه زدن به واحدهای صنعتی کشور بود که با وجود همه مشکلات تولید در کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وزرات صمت بخش عمده تولید کشور در حوزه صنعت و معدن را به خود اختصاص داده است گفت: شاهد رشد خوبی در حوزه صنعت و معدن هستیم.
رحمانی با تاکید بر اینکه که کار در وزارت صمت، در شرایط کنونی کاری جهادی است گفت: 85 هزار واحد تولیدی، 10 هزار واحد معدنی و 3 میلیون واحد صنفی در کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به این که 63 درصد اشتغال مولد در حوزه صنعت، معدن و تجارت است گفت: وزارت صمت در تولید ملی، جایگاه موثری دارد.
رحمانی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، تولید کالاها و صنایعی مانند فولاد، مس و پوشاک رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است و در برخی حوزه ها مانند خودروسازی در 6 ماه نخست امسال با کاهش تولید مواجه بودیم که این روند در 6 ماهه دوم بهبود یافته است.
وی اضافه کرد: صادرات برخی از ظرفیت های مغفول مانده کشور مانند لوازم خانگی، پوشاک، صنایع دستی و صنایع پایین دست پتروشیمی از جمله اولویت های وزارت صمت در سال 98 است
وزیر صمت امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت که در استانداری قم برگزار می شد شرکت می کند.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير صمت آيت الله نوري همداني توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟