Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه چهارشنبه در آیین سالروز شهادت عباس کریمی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در مسجد باب الحوایج (ع) کاشان، با تاکید بر الگوسازی از سیره شهدا برای راه سعادت و موفقیت کشور گفت: ایران با همین فرهنگ شهدا در دوران دفاع مقدس با ۸۰ کشور بطور مستقیم و ۲۰۰ کشور بطور غیرمستقیم (حمایت مالی و تسلیحاتی) جنگید و پیروزشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، الگوسازی سیره، منش و زندگی شهیدان را تاکیدکرد و افزود: خون پاک شهیدان والا مقام ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار عروج، با تاکید بر اینکه امنیت و آسایش مردم ایران از مجاهدت، ایثار خون و تحمل و زحمت‌های فراوان شهدا است گفت: رسالت مردم ولایتمدار ایران اسلامی برای دفاع از قرآن، اسلام و کشور تداوم راه شهیدان است.

خون شهدا عامل برکت انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان شده است


به گفته وی، شهیدان هشت سال دفاع مقدس الگو‌های صبر، مقاومت، جهاد و استقامت هستند که

به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی ایران، چون با خون شهدا آبیاری شده است به دیگر کشور‌های جهان صادر می‌شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران تمام رزمندگان اسلام به لحاظ وحدت الهی در یک مسیر بودند و خداوند متعال توانی را به آن‌ها می‌داد که پیروزبخش، معجزه گر و حیرت آور بود.

سردار عروج، به تحریر کشیدن ۷۰ درصد از جنگ تحمیلی توسط فرماندهان عراقی را یادآورشد و گفت: این فرماندهان در کتاب‌های خود به نکات مهمی اشاره کرده اند که در ایران کمتر به آن توجه شده است.

جنگ تحمیلی با حمایت مستقیم و غیرمستقیم ۲۸۰ کشور علیه ایران بود

وی افزود: این فرماندهان متعجب هستند که چگونه یک کشور نوپا که از ارتش منسجمی نیز برخوردار نبوده با ۸۰ کشور بطور مستقیم و با ۲۰۰ کشور بطور غیرمستقیم (حمایت مالی و تسلیحاتی) هشت سال جنگید، اما پیروز شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرماندهان عراقی پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی را معجزه دانسته و علت اصلی پیروزی را نیز شجاعت فرماندهی بی نظیر آن عنوان کرده اند.

سردار عروج یادآور شد: فرماندهان عراقی در کتابهایشان نوشته اند که فرماندهان ایرانی دارای شجاعتی هستند که این شجاعت بین خودشان وحدت آفرین است و این از علوم نظامی نیست بلکه در قلب آن‌ها وجود دارد، چون فرماندهان ایرانی در جنگ با دل بر نیرو‌ها فرماندهی می‌کردند و این مهم در جهان بی نظیر است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فرماندهان عراقی در کتابهایشان نوشته اند ما هرگز در میدان مین حاضر نمی‌شدیم، اما فرماندهان و رزمندگان ایرانی برای ورود به میدان مین از هم سبقت می‌گرفتند.

مطالعه وصیت نامه شهیدان انسان ساز است

وی همچنین با تاکید بر مطالعه وصیت نامه شهیدان و شناخت و آگاهی نسبت به این مردان الهی، گفت: شهیدان والامقام با خدا معامله کردند و برای زندگی پس از مرگ اهمیت قائل بودند.

سردار عروج همچنین با گرامیداشت یاد ۲۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، گفت: در بررسی از وصیتنامه و زندگینامه این شهیدان معظم مشخص شده که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها در زندگیشان سخاوتمند به صورت مخفیانه بوده اند و کسی از آن خبر نداشته است.

شهید کریمی را بیشتر بشناسید

شهید عباس کریمی در سال ۱۳۳۶ در روستای قهرود از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان چشم به دنیا گشود.

شهید کریمی با شروع نهضت انقلاب اسلامی، پا به عرصه مبارزاتی علیه رژیم ستم شاهی گذاشت و، چون در رکن ۲ ارتش بود، کسی به فعالیت‌های مبارزاتیش شک نمی‌کرد.

او در پی فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، از پادگان فرار کرد و به صف مردم و مبارزان پیوست.

کریمی هنگام ورود معمار بزرگ انقلاب اسلامی در کمیته استقبال از حضرت امام (ره)، حفاظت از ایشان را بر عهده داشت.

حاج عباس کریمی با پیروزی انقلاب در تشکیل و راه اندازی سپاه کاشان پیشقدم شد و اوایل سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه کاشان درآمد و در واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت پرداخت.

پس از تحرکات ضدانقلاب درکردستان، حاج عباس تقاضای اعزام به این استان را کرد، ولی با اعزامش موافقت نشد، از این رو استعفا داد و داوطلبانه راهی کردستان شد.

او در پیرانشهر و در اطلاعات سپاه این شهر به خدمت پرداخت و بعد از مدتی نیز مسوول اطلاعات عملیات سپاه پیرانشهر شد.

حاج عباس کریمی پس از شکل گیری تیپ ۲۷ حضرت رسول (ص) همراه حاج ˈاحمد متوسلیانˈ از کردستان راهی جنوب شد و مسوولیت اطلاعات عملیات این تیپ را برعهده گرفت.

او در عملیات فتح المبین فعالانه شرکت کرد بطوری که از ناحیه پا مجروح و برای مداوا به پشت جبهه اعزام شد.

کریمی درخردادسال ۱۳۶۱ برای حمایت از مردم لبنان به سوریه و لبنان اعزام شد و پس از بازگشت ازدواج کرد، آنگاه برای شرکت در عملیات حضرت مسلم بن عقیل به جبهه رفت.

وی در عملیات والفجر مقدماتی مسوول اطلاعات عملیات سپاه ۱۱ غدیر و پس از آن مسوول تیپ سوم سلمان از لشکر ۲۷ شد.

وی تا پایان عملیات خیبر در این مسوولیت بود تا اینکه با شهادت حاج ˈابراهیم همتˈبه فرماندهی لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) منصوب شد و تالحظه شهادت به خدمات ارزنده خود در فرماندهی این لشکر ادامه داد.

حاج عباس کریمی سرانجام در ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در حالی که آخرین دستور ابلاغی از سوی قرارگاه را در عملیات بدر و منطقه شرق دجله اجرا می‌کرد، براثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در کنار دیگر شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

این شهید والامقام در بخشی وصینامه اش نوشته است: هیچ قطره‌ای در مقیاس حقیقت نزد خدا از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، بهتر نیست و من می‌خواهم که با این قطره خون به عشقم برسم که خداست.

شهرستان کاشان افزون بر ۱۷۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

  انتهای پیام/م     

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد.

سردار علی فدوی امروز، ۵ اردیبهشت در نشست دانشگاهیان حکیم سبزواری با موضوع بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی‌بردند و در واقع ما در این عملیات با هم‌پیمانان رژیم منحوس امریکا، انگلیس و فرانسه روبرو بودیم.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خون شهید محمدرضا زاهدی برای جبهه حق با برکت بوده و موجب سرافکندگی و شکست جبهه باطل شد.

وی تصریح کرد: تمامی توانمندی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه پای کار آمدند تا نگذارند عملیات وعده صادق به نتیجه رسد، اما به لطف خدا و خودباوری سربازان اسلام عظمت بزرگی برای ایران آفریده شد.

سردار فدوی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس آمریکا بارها به طور مستقیم با ما مقابله می‌کرد، گفت: اتصال انقلاب اسلامی ایران به اراده خداوند که وعده پیروزی حق بر باطل را داده است باعث شد استکبار جهانی در صحنه‌های مختلف همچون صحرای طبس خوار و ذلیل شود.

وی در ادامه با اشاره به محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه گفت: اکثر مردم جهان علیه این ظلم و وحشی‌گری علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش در گوشه و کنار جهان تظاهرات کرده‌اند و وعده خدا در مورد فلسطین که همان آزادی قدس شریف است، محقق می‌شود.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های مادی و دنیایی جبهه باطل تناسبی با جبهه حق ندارد و آنان توانایی‌های بیشتری دارند، افزود: دشمن در تقابل با جبهه حق پیروز نبوده است؛ چراکه خداوند وعده داده و ضمانت کرده که همیشه حزب خدا پیروز بوده و شکست از آن حزب شیطان است.

وی افزود: ستون پنجم دشمن علاوه بر جبهه نظامی در ابعاد دیگر جامعه همچون فرهنگی و اقتصادی حضور دارد و باید با هوشیاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همه دلسوزان نظام نقشه شوم آن‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی نقش بر آب شود.

در پایان این نشست نشان عالی سربداران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه حکیم سبزواری اهداء شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه