Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید پیش از ظهر پنج شنبه در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان که با محوریت بررسی و رفع دغدغه‌های مراکز آموزشی در حوزه مدیریت شهری برگزار شد، اظهار کرد: در مراکز آموزشی هدف بلندمدت توجه به حوزه مدیریت شهری مدنظر است به طوری که در هر مدرسه یک شهردار داشته باشیم تا شاید شهردار آینده همدان از بین این افراد انتخاب شود، زیرا اعتقاد بر این است شخصی که مدرسه را مدیریت می‌کند می‌تواند شهر را هم مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوسی‌امید یادآور شد: آموزش و پرورش اولویت اصلی کشورهای توسعه یافته در مدیریت کلان و مباحث امور شهری محسوب می‌شود.

مدیریت شهری و آموزش و پرورش دارای چند هدف مشترک هستند

وی با بیان اینکه مدیریت شهری و آموزش و پرورش هم‌راستای یکدیگر دارای چند هدف مشترک هستند و آموزش شهروندی یکی از اهداف اصلی و مشترک این دو مجموعه در جامعه است، ادامه داد: چالش اصلی مدیریت شهری، آموزش شهروندان است و رسالت آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت جامعه در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

کاوسی‌امید با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح و حرکت در آن سمت‌وسو عنوان کرد: آموزش و پرورش عنصری کلیدی است که تمامی دستگاه‌های اجرایی و خصوصی به آن مدیون هستند و همه نیروهای انسانی مراکز مختلف خروجی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش در بیانات مقام معظم رهبری نیز بی بدیل است و به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزینی داشته باشد، به برخی از خدمات ارائه شده مدیریت شهری در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و پیشنهاد داد: فرمول بهای خدمات مدارس غیرانتفاعی در دفترچه تعرفه عوارض سال ۹۸ شهرداری همدان همانند شرایط مدارس دولتی با ضریب پایین‌تری محاسبه شود.

شناسایی مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مدیریت شهری

کاوسی‌امید خطاب به مسئولان آموزش و پرورش در خواست کرد: مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مدیریت شهری شناسایی و جمع‌بندی و در قالب یک نامه به شورای شهر همدان ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه حمایت خود را مجموعه اثرگذار آموزش و پرورش اعلام می‌کنم، گفت: بر اساس قانون اساسی هر ایرانی حق آموزش رایگان را دارد که آموزش و پرورش در این موضوع می‌بایست نقش خود را پررنگ‌تر ارائه کند.

حسین قراباغی با بیان اینکه شهرداری در مقابل ارائه خدمات در شهر بهای ناچیزی دریافت می‌کند که بر مبنای قانون، واقعی نیست و بیش از دریافتی‌های موجود است، بیان کرد: به طور مثال شهرداری همدان تنها ۴۰ میلیارد تومان در حوزه رفت و روب شهر هزینه می‌کند، در حالی که تنها ۳ میلیارد تومان بهای خدمات در این شهر دریافت می‌شود.

وی یادآور شد: دریافت بهای خدمات از آموزشگاه‌های غیرانتفاعی صرفاً نقش بازدارنده دارد و جانمایی مدارس مناسب صورت نگرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: نگاه شورای پنجم به توسعه شهر است و باید گفت که توسعه به طور قطع با افکار توسعه یافته انسان‌ها شکل خواهد گرفت.

هزینه در مدارس سرمایه گذاری محسوب می‌شود

محمد بداغی با تأکید بر اینکه هزینه در مدارس سرمایه گذاری فارغ از شعار محسوب می‌شود، ادامه داد: یکی از خواسته‌های اساسی ما احداث مدارس ایمن و پویا با رویکرد تعمیر و تجهیز مدارس روزآمد است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌های ایمن و استاندارد در این شهر، فرهنگ سازی در حوزه فضای سبز، تأمین و کاشت درخت در فضای مدارس از سوی شهرداری، زیباسازی شهر و … از دیگر دغدغه‌های آموز ش و پرورش در حوزه مدیریت شهری است.

بداغی با تأکید بر اینکه رسالت آموزش‌وپرورش کمک به پیشرفت کشور است، آمادگی تعامل این مجموعه آموزشی را با مدیریت شهری اعلام کرد.

پروین قربانیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز گفت: تعدادی از دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند که در قانون و شرع تأکید شده استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی برای این افراد به صورت نیم بها و یا رایگان در نظر گرفته شود که درخواست داریم ایاب‌وذهاب این افراد رایگان شود.

کد خبر 4568104

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان شورای شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد