Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@03:26:45 GMT

سه مشوق‌ برای تولید و عرضه مسکن

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۳۱۲۶

سه مشوق‌ برای تولید و عرضه مسکن

محمد اسلامی امروز در آیین افتتاحیه ۱۲۱۲ واحد مسکن و بازدید از پروژه مترو هشتگرد- گلشهر در پاسخ به این سوال که هفته گذشته شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت مسکن را به صد میلیون تومان افزایش داد، چه زمانی این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: یکی از تاکیدات جدی وزارت راه و شهرسازی جریان‌سازی برای سرعت‌ بخشیدن به تولید و عرضه مسکن است، پس تسهیلاتی که به سازندگان داده می‌شود و قابلیت انتقال به خریداران را دارد، هفته گذشته توسط شورای پول و اعتبار تصویب و به صد میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مشوق به علاوه مشوق‌هایی که در مورد عرضه زمین و کارت اعتباری مصالح ساختمانی است، در حال نهایی شدن است، پس این سه مورد، سه عامل سرعت دهی برای تولید مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط در نظر گرفته شده است و اطمینان داریم که این اقدام کفایت کرده و تورم‌زا نخواهد بود و همچنین موجب این خواهد شد که قیمت تمام شده مسکن را متناسب حفظ کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان بازدید از پروژه مترو هشتگرد گلشهر گفت: مترو هشتگرد یکی از پروژه‌های متفاوتی است که در دستور کار قرار گرفته است، اما به هر حال آزادسازی مسیر و امکانات فنی که باید برای آن در نظر گرفته می‌شد، به هر صورت اگر چه زمان‌بر بوده است، اما اقدام خوبی صورت گرفته است.

اسلامی ادامه داد: پیشرفت این پروژه حدود ۷۷ درصد است که اکثر تجهیزات و امکانات این پروژه تامین شده است و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته تا آنها را نصب کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تزریق نقدینگی که برای این پروژه انجام خواهد شد اواسط تابستان این پروژه قابلیت بهره‌برداری پیدا کند، گفت: مردم باید بدانند که هیچ وقفه‌ای در کار انجام نخواهد شد و اراده‌ای وجود دارد که هم نمایندگان، استاندار و شرکت عمران شهرهای جدید اهتمام ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد راه‌آهن کرج - قزوین نیز گفت: خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین را شروع و در حال تکمیل آن هستیم تا بتوانیم قطار حومه‌ای را نیز برقرار کنیم تا بتوانیم در آینده ترافیک اتوبان تهران - قزوین را کاهش دهیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ،گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است. - اخبار استانها -

سعید رسولی در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، اظهار داشت: تا به امروز سه هزار و 811 واحد از پروژه‌های نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ ما انبوه‌سازی بوده که 200 واحدی نهضت ملی تافگه در شهرک بهاران سنندج احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و در دو فاز 80 و 120 واحدی تعریف شده است.

وی گفت: فاز اول که 80 واحد است جزو پروژه‌های پیشران انبوه‌‌ ساز استان است که خوشبختانه 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به زمانبندی انجام شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه فاز دوم 120 واحدی، امروز برای انجام نازک‌کاری تعیین پیمانکار می‌شود و امیدواریم در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

وی اذعان کرد: زمین این پروژه در سال‌های گذشته توسط راه‌ و شهرسازی جهت اجرای پروژه‌های مسکن شهری به بنیاد مسکن واگذار شده و جزو زمین‌های مازاد بنیاد مسکن بود که در آن پروژه نهضت ملی تعریف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: مابقی پروژه‌های 3611 واحد بنیاد مسکن در پنج شهر دیگر استان توزیع شده که جزئیات آن در زمان دیگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم