Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:06:25 GMT

۳۲ درصد مدارس مازندران تخریبی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۳۲۲۰

۳۲ درصد مدارس مازندران تخریبی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار نظری عصر پنجشنبه در جلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران و قائم‌شهر، مجمع خیرین را الگوی جامعه دانست و اظهار کرد: مازندران هزار و ۹۵۴ خیر دارد که این عزیزان یکهزار و۵۹۷ مدرسه ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش یک دستگاه اجرایی و یک نهاد اجتماعی و زیرساختی است، گفت: تا زمانیکه رتبه آموزش‌وپرورش در اعتبارات کشور رتبه بیستم باشد دردی از مشکلات آن درمان نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری درخصوص طرح ۳ ساله شدن هنرستان‌ها، تصریح کرد: برای اجرای این طرح در ۳۴۵ هنرستان مازندران، یکهزار و۷۶ نیروی انسانی و ۲۱۴ کلاس و ۲۳۳ کارگاه و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا استاندارد سازی نسبی‌در این هنرستان‌ها حاکم شود.

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکهزار نفر دانش‌آموز به ظرفیت هنرستان‌های استان اضافه شده‌اند.

نظری با بیان اینکه در سال جاری ۵۸.۵ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و ۴۹.۵ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم، مازندران ۴۸.۲۶ درصد در هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق پیدا کنند.

کد خبر 4568233

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران خیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر