Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@14:08:07 GMT

ترامپ مصوبه مجلس سنا را وتو می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۳۸۰۷

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا قصد تا در صورت مخالفت مجلس سنا با برقراری وضعیت اضطراری در مرز‌ جنوبی این کشور از حق وتوی خود برای ساخت دیوار مکزیک استفاده کند.

به گزارش یورونیوز، آقای ترامپ روز پنجشنبه با انتشار توئیتی نوشت:« امروز رای‌گیری مهمی در سنای ایالات متحده درباره امنیت مرزی و ساخت دیوار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(دیواری که در حال حاضر در حال ساخت است). من برای وتو آماده شده‌ام، شاید لازم شود. مرز جنوبی کابوسی امنیتی و انسانی، هر چند که به سادگی قابل توقف است! »

آقای ترامپ ماه گذشته ضمن اعلام وضعیت اضطراری در مرز آمریکا و مکزیک، ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه عمرانی بخش نظامی را به ساخت دیوار مکزیک اختصاص داد. بدین ترتیب بخش اعظم بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری این پروژه که تنها ۱.۴ میلیارد دلار آن توسط کنگره تصویب شده بود، تامین شد.

در مقابل نمایندگان دموکرات‌ طرحی را برای لغو وضعیت اضطراری اعلام شده توسط رئيس جمهوری، ارائه کردند که پس از تصویب در مجلس نمایندگان در انتظار رای‌گیری مجلس سناست. دموکرات‌ها طی روزهای گذشته تلاش‌های زیادی را برای جذب آراء سناتورهای جمهوری خواه انجام داده‌اند.

تلاش‌هایی که موجب واکنش روز چهارشنبه آقای ترامپ شد. او در صفحه توئيتر خود نوشت:« سناتورهای جمهوری‌خواه زیادی به رای‌گیری فردا در مورد وضعیت اضطراری فکر می‌کنند. این خیلی ساده است، امنیت مرزی/عدم جنایت-جور دیگری نباید به این موضوع فکر کرد. ما یک وضعیت اضطراری ملی در مرزمان داریم و مردم کشورمان به خوبی این مساله را می‌دانند!!»

اکنون با افزایش احتمال تصویب طرح دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، دونالد ترامپ خود را برای وتوی این مصوبه آماده می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جهان آمریکا وتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند