Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری بعد از ظهر پنجشنبه در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه آذربایجان غربی، این استان آمادگی دارد به قاب تأمین نهاده‌های دامی غرب کشور تبدیل شود؛ در این راستا از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز انتظار مساعدت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار داریم تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی بصارت عادلانه صورت گیرد تا استان آذربایجان غربی نیز بتواند با بهره‌مندی از آن، حداقل نیازهای استان‌های غرب کشور به نهاده‌های دامی را تأمین کند.

استاندار آذربایجان غربی از افزایش اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان طرح در راستای توسعه بخش‌های مختلف استان تصویب شد که با اضافه شدن چند پروژه راه سازی، این رقم به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

شهریاری اضافه کرد: طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان، طی دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و بی تردید در ارتقای شاخص‌های توسعه استان مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه از حل مشکل تخصیص آب به بخش صنعت استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و با مذاکراتی که با وزیر محترم نیرو و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت، با تخصیص آب مورد نیاز بخش صنعت استان موافقت شد که این امر تأثیر مثبتی در رونق سرمایه گذاری و افزایش تولید و اشتغال استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به عملکرد موفق استان در اجرای مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، استان آمادگی کافی را برای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان دارد.

شهریاری افزود: سهمیه استان در مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزایش پیدا کرده که با نظارت کافی، طرح‌ها بررسی و از تسهیلات بهره مند خواهند شد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه میزان برداشت آذربایجان شرقی از سد بوکان قابل توجه است، بیان کرد: بخش مهمی از آن نیز به جای آب شرب در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد که در این باره باید تجدیدنظر شود.

وی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر می‌تواند با همراهی بخش خصوصی انجام گیرد که اهتمام ویژه اتاق بازرگانی را می‌طلبد.

کد خبر 4568306

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاهی چهره واقعی این کشور را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،۱۴ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی ارومیه برگزار شد، افزود: برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاهی چهره واقعی این کشور و رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان داد و این بیداری دنیا علیه رژیم صهیونیستی نشان از این است که اهداف انقلاب در مسیر درست خود حرکت می کند و روز بروز به اضمحلال رژیم کودک کش صهیونیسم نزدیک می‌شویم. 

وی با اشاره به اینکه مسئله غزه به یک مسئله بین المللی تبدیل شده است و نباید بگذاریم این مسئله به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: حساسیت نشان دادن دانشگاهیان آمریکا و سراسر جهان نشان از این است که دنیا به حقانیت شعار "مرگ بر اسرائیل " رسیده است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سکوت برخی چهره ها و افراد داخل کشور در خصوص وحشیگری آمریکا و اسرائیل یاد آور شد: عده ای در داخل در زمان اغتشاشات تریبون دار حمایت از حقوق زن بودند اما اکنون در مقابل وحشیگری آمریکا و اسرائیل سکوت کرده و لال شده اند. 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دین اسلام اولین مسئله که مورد تاکید قرار گرفته مسئله تعلیم و تربیت است و پیامبر معلم اول بشریت است. 

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت جایگاه ویژه در دین اسلام دارد بنابراین ضروری است تمامی دستگاه ها، دولت و مسئولان به آموزش و پرورش کمک کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: باید طبق تاکیدات رهبر انقلاب، معلمان از نظر مسائل مالی و معنوی توانمند و تقویت شوند، سند تحول بنیادین اجرایی شود، معاونت پرورشی تقویت و به الگو سازی در جامعه معلمین توجه شود همچنین در مقابل نیز انتظار می رود معلمان هویت دینی، ملی و اسلامی دانش آموزان را تقویت کنند و افتخارات و داشته های کشور را به جامعه بشناسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور مهاباد به ارومیه
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • یک کشته و سه مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در تکاب
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر