Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی روز پنج‌شنبه در آغاز طرح نوروزی پلیس‌راه استان مرکزی گفت: سهم پلیس در ایام پایانی سال عملیات نوروزی است.

وی افزود: با توجه به مراسمات خاصی که در این ایام انجام می‌شود و شلوغی شهرها، مسافرت‌ها و مجموعه این کارها وظیفه سنگینی بر دوش پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: باید تلاش کنیم که در این ایام رضایتمندی مردم را جلب کرده و وظیفه‌مان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی اصلی‌ترین مأموریت پلیس را حضور پررنگ و آموزش صحیح دانست و افزود: بایستی در صورت بروز حوادث بلافاصله در خدمت‌رسانی و کاهش ضعف‌ها مؤثر باشیم.

سپهوند درخصوص آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بیان کرد: در سال ۹۷ متأسفانه ۵۱۶ نفر در اثر حوادث جاده‌ای کشته‌ شده‌اند، که ۸۴ درصد کشته‌شدگان در محورهای مواصلاتی و ۱۶ درصد در داخل شهرها بوده است.

وی اصلی‌ترین دلیل بروز سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی را عدم توجه به جلو و انحراف از جلو و سرعت زیاد عنوان کرد و گفت: در داخل شهر هم موتورسواران بدون کلاه و عابرین پیاده بیشترین آسیب دیدگان حوادث ترافیکی بوده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: به‌طور کلی عمده‌ترین عامل مرگ و میر در کشور در گروه سنی زیر ۴۰ سال، سوانح رانندگی است.

وی با اشاره به سهم قابل‌توجه استان در تردد جاده‌ای عنوان کرد: در استان مرکزی روزانه 5 هزار دستگاه عبور می‌کند که میانگین خودروهای سنگین ۲۸ درصد بوده درحالی‌که این رقم در کشور ۱۵ درصد بوده که در استان مرکزی این تردد بیش از متوسط کشوری است.

سپهوند با تأکید بر اینکه ۳۲ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی‌ شده است، گفت: توصیه پلیس در ایام نوروز رعایت قانون، احترام به دیگران و عدم رانندگی در هنگام خستگی است.

وی هدف عملیات نوروزی را نشان دادن کارآمدی پلیس و جلب رضایت مردم دانست و خاطرنشان کرد: پلیس‌راه استان از ۲۵ اسفندماه و پلیس انتظامی از ۲۸ اسفندماه در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی است؛ و از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد و برقراری امنیت اجتماعی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم