Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اعتباری برای بازسازی چاه‌های نفت لحاظ شده که جا دارد برای بازسازی خطوط لوله نیز مورد استفاده قرار گیرد و تنها به چاه ها خلاصه نشود و میزان خسارت حریق خط لوله مشخص شود. ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،  جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع نشت میعانات گازی و آتش سوزی در منطقه برومی اهواز و مسائل و مشکلات در خطوط توزیع برق و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص در سالن جلسات مدیریت بحران خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، کیامرث حاجی‌زاده ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هم وطنان براثر این حریق و با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری و پیش بینی اظهار داشت: تمامی صنایع و شرکت‌ها به سمت اصلاح و بازسازی زیرساخت‌های خود حرکت کنند. 

وی با اشاره به این‌که هزینه ایمن سازی خطوط لوله شاید یک سوم هزینه اتفاقاتی نظیر حریق نیست، بیان کرد: تجهیزات امداد و نجات فرسوده است و پاسخگوی نیازهای فعلی نیست.

جلسه اضطراری بررسی حریق لوله‌های گاز اهواز به بندرماهشهر؛ پارگی لوله در طول مسیر علت حادثه بودمهار حریق لوله‌های گاز آزاد راه اهواز به ماهشهر؛ مسیر در حال بازگشایی استآخرین جزئیات حریق لوله گاز در محور اهواز ـ ماهشهر؛ آتش مهار شد/نشت گاز علت حادثه بود‌

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته بررسی حادثه ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های مورد نیاز باید در این کمیته عضو شوند و حادثه بررسی میدانى شود.

حاجی‌زاده با اشاره به این‌که تمامی مناطقی که احتمال تکرار چنین حوادثی را دارند باید بازرسی و بررسی میدانی شود، گفت: متاسفانه رویکرد در حوادث و سوانح مقابله و آمادگی است و موضوع تا تکرار مجدد آن فراموش می‌شود. 

وی با گله مندی از عدم اجرای مصوبات در این حوزه اظهار داشت: اعتباری برای بازسازی چاه‌های نفت لحاظ شده که جا دارد برای بازسازی خطوط لوله نیز مورد استفاده قرار گیرد و تنها به چاه ها خلاصه نشود و میزان خسارت حریق خط لوله مشخص شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر توجه به مقوله پیشگیری و پیش بینی توسط دستگاه‌های مختلف گفت: مسئولان به پاس وظیفه در برابر خداوند باید پاسخگو باشند پس نباید نسبت به مسئولیتی که پذیرفته شد کوتاهی کرد.

همچنین جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز با اشاره به پیش بینی حوادث و خطوط لوله اظهار داشت: نشت گاز موجب حریق خط لوله اهواز به بندرماهشهر شده است.

به گزارش تسنیم، خط لوله گاز اهواز به بندرماهشهر امروز دچار حریق و آتش سوزی شد که براثر این اتفاق 4 نفر کشته و 5 زخمی و تعدادی از خودروی در حال تردد نیز دچار حریق شدند.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد