Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۱۲ عضو مجلس عوام به طرح تعویق برگسیت رای مثبت دادند و ۲۰۲ نماینده دیگر با آن مخالفت کردند. آفتاب‌‌نیوز : مجلس عوام بریتانیا زمان خروج از اتحادیه اروپا را سه ماه به تعویق انداخت. همزمان طرح برگزاری مجدد همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با مخالفت قاطع نمایندگان روبه‌رو شد.
۴۱۲ عضو مجلس عوام به طرح تعویق برگسیت رای مثبت دادند و ۲۰۲ نماینده دیگر با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این رای پارلمان، دولت محافظه‌کار ترزا می باید از اتحادیه اروپا بخواهد تا روند خروج این کشور را سه ماه به تعویق بیاندازد. موافقت با چنین درخواستی به رای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بستگی دارد.
موافقت نمایندگان با تعویق زمان خروج از اتحادیه اروپا، تنها ساعاتی پس از مخالفت گسترده با برگزاری همه‌پرسی جدید برکسیت اعلام شد.
۳۳۴ نماینده با همه‌پرسی جدید مخالفت کرده و تنها ۸۵ عضو مجلس عوام به این طرح رای مثبت دادند.
پیش از این نمایندگان مجلس عوام قاطعانه با توافق دولت ترزا می با اتحادیه اروپا را رد کرده بودند.
بریتانیا در سال ۲۰۱۶ با رای بیش از ۵۰ درصد شهروندان، تصمیم خود را برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد. روند جدایی میان این دولت و اتحادیه اروپا که برای نخستین بار روی می‌دهد، یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین بحث‌های سیاسی و حقوقی را در هر دو طرف ایجاد کرده است.
منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پارلمان بریتانیا برکسیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟