Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:43:42 GMT

تسلیحات جدید ارتش آمریکا برای مقابله با مهاجران

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۶۵۷۳

تسلیحات جدید ارتش آمریکا برای مقابله با مهاجران

به نظر می آید که ارتش آمریکا قرار است از یک سیستم کارآمد برای حل تمام مشکلات در مرزهای جنوبی کشور استفاده کند. ارتش تسلیحات جدیدی را به نام «سیستم نفی فعال» معرفی کرده است. دست کم یک مفسر برجسته یعنی گلن بک معتقد است که این وسیله می تواند پاسخی برای مسائل مرزی ما باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نشریه محافظه کار تریبون می نویسد: «شاید نام سیستم نفی فعال را نشنیده باشید، اما این تجهیزات بیشتر از یک دهه یکی از موضوعات اصلی بحث و مجادله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم پرسنل نظامی و هم مطبوعات به یکسان از این سیستم بازدارنده غیرکشنده به عنوان «پرتو درد» یاد کرده اند که به گمانم به نسبت سیستم نفی فعال، نام مردم پسندتری است. مقامات نظامی این تجهیزات را به عنوان یک «تسلیحات غیرکشنده، با انرژی متمرکز ضد نفر» توصیف کرده اند.

به گزارش تلگراف، «در مقایسه با اکثر وسایل نقلیه نظامی، این وسیله ظاهری نسبتا بی آزار دارد و بیشتر شبیه اتومبیل های گزارشگران میدانی است: یک وسیله حمل و نقل نظامی با ظاهری ناشناس که به نظر می رسد یک بشقاب ماهواره مربع شکل را روی سقف آن کار گذاشته اند. اما این وسیله حامل یک تسلیحات جدید فوق العاده است که قادر است از فاصله ای نیم کیلومتری بدون - چنین ادعا شده- وارد آوردن هیچ آسیب پایداری، احساس ناراحتی شدیدی را در افراد به وجود آورد.»

«سیستم نفی فعال پرتوی متمرکز شده از یک موج الکترومغناطیسی 3.2 میلی متری را به سمت یک هدف انسانی پرتاب می کند. این موج به آب و ملکول های چربی پوست برخورد می کند و موجب بالا رفتن دمای آن تا 50 درجه سانتی گراد می شود.»

پنتاگون در بخش پرسش و پاسخ خود چنین توضیح داده است: «سیستم نفی فعال وسیله ای لازم است، چون اولین تسلیحات غیرکشنده و انرژی متمرکز ضد نفر است که از تسلیحات غیرکشنده میدانی موجود برد بیشتری دارد.»

«بیشتر تسلیحات ضد نفر غیرکشنده از انرژی پرتابی (گلوله های پلاستیکی، کیسه های لوبیا و غیره ) استفاده می کنند. یک سیستم مبتنی بر پرتاب اشیا بیشتر احتمال دارد به انسان آسیب برساند و کارآمدی آن بسته به اندازه، سن و جنس هدف متغیر است. اما سیستم نفی فعال فارغ از اندازه، سن و جنس فرد کارآمدی یکنواخت و برد بیشتری دارد. سیستم نفی فعال تسلیحاتی غیرکشنده را در اختیار پرسنل نظامی قرار می دهد که اثر مشابهی را روی تمام اهداف انسانی دارد.»

این سیستم می تواند از فاصله ای بیش از نیم کیلومتری به اهداف خود اصابت کند.

خیلی تاثیرگذار است، اما حتی اگر چنین باشد باز هم به نحوه به کارگیری آن بستگی دارد.

در بخش پرسش و پاسخ پنتاگون آمده است: «سیستم نفی فعال از طیف کاملی از عملیات ها پشتیبانی می کند، از شیوه های غیرکشنده کنترل جمعیت و متفرق کردن جمعیت گرفته تا حفاظت از گشتزنی، امنیت ایست بازرسی ها، امنیت محیطی، منطقه ورود ممنوع و حفاظت بنادر و نیز عملیات های آفندی و پدافندی هم در عرصه های ثابت و هم متحرک.»

این یعنی شما می توانید در صورتی که جمعیتی انبوه تلاش کنند به زور راه خود را برای عبور از مرز بگشایند، از این تجهیزات تسلیحات استفاده کنید؛ اتفاقی که وقتی مسئله کاروان ها مطرح می شود همیشه نگرانی از آن وجود دارد. پس همانطور که خواندید این وسیله اساسا می تواند به عنوان یک دیوار مرزی نامرئی از انرژی بالا به کار گرفته شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارتش آمریکا تسلیحات جدید مهاجران مقابله با مهاجران سیستم بازدارنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان لشکر ۸۴ ارتش استان لرستان ضمن تأکید بر نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور، اظهار داشت: در زمان وقوع بحران‌ها ما همواره شاهد بودیم که مجموعه ارتش اولین گروهی بودند که در صحنهٔ کمک به حوادث دیدگان حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: آمادگی کمک و همکاری در موارد بحران و حوادث یکی از مأموریت‌های مهم ارتش در کنار اصل اساسی مأموریت ارتش یعنی آمادگی نظامی در حراست از کشور بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

استاندار لرستان همچنین بعد تربیتی را یکی دیگر از انتظارات و خواسته‌ها از ارتش برشمرد و گفت: تربیت سربازان و نگاه فرزندی به آنها باید سرلوحهٔ برنامه‌های تربیتی ارتش و نظامیان باشد.

شفقت، ادامه داد: در برخورد با سربازان وظیفه باید به‌گونه‌ای عمل شود که مانند بچه خودمان به آنها نگاه ویژه داشته و علاوه بر مهارت‌های نظامی، مهارت‌آموزی و نگاه تربیتی نیز به‌صورت ویژه اعمال شود.

وی تصریح کرد: تربیت سربازان باید در راستایی انجام شود که آنها بعد از اتمام دوران سربازی به‌عنوان یک بسیجی و حزب الهی جمهوری اسلامی وارد جامعه شوند.

استاندار لرستان در خصوص وضعیت اجرای برنامه‌های حوزهٔ مسکن ارتش لرستان، اظهار کرد: در این راستا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط جلسه‌ای را به‌منظور هماهنگی پروژه‌های حوزه مسکن ارتش و اراضی تحت مالکیت آن برگزار خواهند کرد.

شفقت در این جلسه همچنین از ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح به‌خاطر قدرت بزرگی که در پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی در حمله به دفتر کنسولگری ایران در سوریه دادند تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6093898

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی