Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره کم‌وکیف فعالیت‌های قرآنی در سال 97 اظهار کرد: سالی که گذشت، به لحاظ اجرای برنامه‌های قرآنی توسط مؤسسات مردمی سال خوبی بود، ولی از لحاظ حمایت‌های دولتی و بودجه‌ای باید گفت متأسفانه بودجه‌های دولتی برای فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا نکرد و مسئولان نیز در این زمینه همکاری ممتازی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مؤسسات با دست خالی و کمک‌های مردمی فعالیت‌های خوبی انجام دادند، اما به‌دلیل عدم حمایت‌های لازم دولتی، کمبود امکانات و بودجه، انتظاری که از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌رفت، محقق نشد. مؤسسات قرآنی که در بطن جامعه ریشه دارند، فعالیت‌هایی انجام دادند که اگر بخش‌های دولتی همکاری لازم را داشت، با کیفیت بهتری انجام می‌شد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان بیان کرد: صدا و سیما می‌تواند تلاش گسترده‌ای برای بهبود کیفیت فعالیت‌های قرآنی انجام دهد، هر چند برای انجام این کار نیاز به بودجه دارد. شهرداری نیز در تبلیغات شهری با نصب بیلبورد می‌تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد که البته این نهاد نیز همانند صدا و سیما طلب بودجه می‌کند و نهایتا بحث تبلیغات مختل می‌ماند.
خاکساری‌هرندی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی به لحاظ کیفیت فنی و آموزشی، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند، اما نهایتاً با کمبود بودجه مواجهند که اگر در این زمینه با آنها همکاری شود، با توکل بر خدا فعالیت‌ها و حرکت‌های بهتری می‌توانند انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان به وعده‌های خود در خصوص حمایت مالی از مؤسسات عمل نکردند و هیچ مؤسسه‌ای از مقدار بودجه تخصیص داده شده راضی نیست. در واقع سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی شعاری بیش نیست و حرکت‌های اولیه چندانی دیده نشده است.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان اضافه کرد: سابق بر این، پوشش بیمه‌ای فعالان قرآنی گسترده‌تر بود، ولی امروزه محدودتر شده است، بسیاری از افراد از دامنه بیمه حذف شده‌اند و امنیت شغلی در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان فعالیت های قرآنی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به جداول بودجه سال قبل نشان میدهد، یارانه نان با رشد قابل توجهی مواجه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال1402در حدود56هزار میلیارد تومان است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد
داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه در حدود75هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که نسبت به اعتبار69هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی،تخصیص اعتبارات است که به نظر میرسدبه دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟