Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ورناصری گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت، نخستین کشتی کامل ۵۰ هزار رأس گوسفند وارداتی در چابهار پهلو گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت، نخستین کشتی حمل گوسفند زنده از مبدأ کشور رومانی، در بندر چابهار پهلو گرفت. 

به گفته وی، واردات گوسفند تا تنظیم کامل بازار گوشت قرمز ادامه پیدا می‌کند و این اولین محموله گوسفند وارداتی به وسیله کشتی است که در روزهای آینده نیز کشتی‌های دیگری با کشتی وارد کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، واردات گوسفند از کشور رومانیطی چند روز باقی مانده به پایان سال جاری، به ۹۰ هزار رأس می‌رسد تا به این وسیله بازار گوشت قرمز تنظیم شده و مشکلی از نظر قیمت در بازار وجود نداشته باشد. 

به گفته وی، گوسفندان رومانیایی جزء بهترین نژادهای گوسفندی در دنیا هستند که برای تأمین گوشت قرمز و گرم به صورت زنده وارد کشور شده و در کشتارگاه‌های کشور ذبح شده و گوشت آنها در اختیار مردم قرار داده می‌شوند. 

طبق اعلام مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج بهمن ماه طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، تعداد گوسفند و بز موجود در دامداری‌های کشور با رشد ٢٠ درصدی نسبت به مهر ماه سال جاری، به ۶۲.۷ میلیون رأس رسید.

مشکلاتی از قبیل نا توانی در تنظیم بازار، افزایش قیمت دلار و در نتیجه افزایش نرخ خوراک وارداتی دام، قاچاق گوسفند به خارج کشور، فروش دام مولد و دلال بازی باعث افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در کشور شد. در نتیجه دولت می‌خواهد با صرف ارز و واردات گوشت گرم قرمز و نیز واردات گوسفند زنده بازار گوشت قرمز را تنظیم کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بندر چابهار چابهار مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 849507 منبع: مهر برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد