Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: از مردادماه سال 93 همزمان با راه اندازی اورژانس هوایی قم تاکنون، یک هزار و 292 مصدوم و بیمار به مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

مهدی فراهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد یک هزار و 214 تَن معادل 94 درصد مصدومان حوادث جاده ای بوده اند و 78 تَن معادل 6 درصد شامل سایر بیماران و مصدومان از جمله بیماران قلبی، داخلی، مادران باردار، سقوط از ارتفاع و مسمومیت، غرق شدگی، سوختگی و برق گرفتگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انجام 541 ماموریت توسط اورژانس هوایی، اضافه کرد: سه کادر پرواز شامل خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز و همچنین 2 تَن از کارکنان اورژانس 115 در هر پرواز در بالگرد هوایی حضور دارند.
وی با بیان این که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و به طور طبیعی حجم آمد و شد و تصادف ها در محورهای آن بالاتر از سایر استان هاست، گفت: این مساله اهمیت به کارگیری اورژانس هوایی در این استان را دوچندان می کند و از زمان راه اندازی بالگرد 115 تاکنون اثربخشی آن بر همگان مسلم شده است.
فراهانی گفت: اگر مصدومانی که دچار آسیب های جدی در نواحی حساس بدن شده اند، با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شوند، به طور قطع جان آن ها به خطر می افتد.
وی تصریح کرد: اورژانس هوایی با کاهش زمان انتقال مصدومان و بیماران بدحال به بیمارستان و در نتیجه با تسریع در ارائه خدمات درمانی، نجات جان مصدومان حوادث و بیماران را دوچندان کرده است.
به گفته وی، در طرح نوروزی سال 97، اورژانس هوایی استان قم با انتقال 57 مصدوم از سطح محورهای مواصلاتی به بیمارستان، بالاترین تعداد انتقال مصدوم را میان سایر استان ها داشته است.
در حال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی اورژانس در استان قم فعال می باشد.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اورژانس 115 بالگرد هوايي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد

 سید محمد مهدی سجادی در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۸ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه در پی وقوع سیل در جنوب استان تاکنون به ۵۰ هزار و ۷۱۵ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۱۸۶ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۵۲۴ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در فعالیت‌های امدادی جنوب این استان مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶۸۹ تخته چادر، ۳۳ هزار و ۲۸۷ تخته موکت و پنج هزار و ۹۵۵ تخته پتو به همراه اقلام خوراکی در بین خانواده‌های متأثر از سیل توزیع شده است.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز