Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران با دستور کار انتخابات شورای مرکزی این تشکل صبح روز گذشته برگزار شد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب ایران صبح روز گذشته (پنجشنبه 23 اسفند) در سالن 600 نفره وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستور کار این کنگره که با حضور جمعی از سران احزاب سیاسی کشور از جمله مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان کشور، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت و برخی دیگر از احزاب فعال در کشور برگزار شد، تعیین شورای مرکزی جدید خانه احزاب برای دوره جدید بود. 

اعضای شورای مرکزی خانه احزاب مشخص شدند + اسامیزدوخورد در مجمع عمومی خانه احزاب

اعضای فراکسیون‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلین اعتدالی در دقایق ابتدایی این برنامه که حدود ساعت 9 صبح آغاز شد، به سختی مشغول رایزنی‌ برای نهایی کردن لیست نامزدهای حضور در انتخابات درون فراکسیونی بودند. 

حاضران هفتمین مجمع عمومی خانه احزاب در حال آخرین رایزنی‌های  درون فراکسیونی 

در این بین اعضای هر یک از فراکسیون‌ها که هر کدام در  گوشه‌ای از سالن محل برگزاری کنگره، گعده‌های درون جناحی تشکیل داده بودند، بر سر لزوم تجدید نظر در لیست اولیه نامزدها دچار اختلاف‌نظر شده بودند که اوج این اختلاف نظرات در اردوگاه فراکسیون مستقلین اعتدالی در گرفته بود.

محمدزارع فومنی که علی‌رغم دبیرکلی حزب مردمی اصلاحات، در این انتخابات نام خود را به عنوان یکی از اعضای فراکسیون مستقلین خانه احزاب برای حضور در انتخابات این تشکل مطرح کرده بود، در حاشیه بحث‌های درون فراکسیونی به یکباره شروع به هیاهو و داد و فریاد کرد و حتی با یکی از مسئولان برگزاری کنگره درگیری فیزیکی مختصری نیز پیدا کرد و برای دقایقی موجب متشنج شدن فضای کنگره شد.

حجت‌الاسلام فومنی در حال اعتراض به برخی اقدامات مسئولان اجرایی کنگره

خبرنگاران حاضر در کنگره با نزدیک شدن به محل این درگیری متوجه شدند که علت هیاهوی فومنی،  جمع‌آوری برگه‌های رای توسط یکی از برگزار کنندگان کنگره بدون اجازه رای‌دهندگان است.

کریمی اصفهانی که ریاست کنگره را برعهده داشت، در واکنش به برهم خوردن نظم کنگره از سوی فومنی گفت:  زمان مجمع برای برگزاری انتخابات کوتاه است و اگر سریع‌تر اقدام به برگزاری انتخاب نکنیم  مسئولان سالن جلسه را تعطیل می‌کنند. 

وی همچنین با کنایه به درگیری صورت گرفته، گفت:  مردم انتظار دارند احزاب بلوغ سیاسی و رفتاری خود را نشان دهند، نه اینکه اینگونه رفتارها را به نمایش بگذارند.

پس از اینکه با وساطت برخی بزرگان حاضر در کنگره این مشاجره‌‌ به پایان رسید، انتخابات درون فراکسیونی برگزار  و در نهایت  10 نفر منتخب  هر فراکسیون برای حضور در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در دوره جدید مشخص شدند. 

بر این اساس 10 نفر اول لیست فراکسیون اصلاح‌طلبان، اصولگرایی و متسقلین  به شرح زیر است: 

**فراکسیون  اصلاح‌طلبان

حسین کمالی 60 رای ،مصطفی کواکبیان 53، یدالله طاهرنژاد 51، احمد حکیمی پور 50، حسین کاشفی 46 رای، علیخانی 45، کمیجانی 40، ملاوردی 37، علی صوفی 25 

**فراکسیون اصولگرایی

غفوری فرد 62 رای،‌ فهیمه محمدزاده 41 رای، حجت ملکی 39 رای، روح الامینی 38 رای، محمدمهدی مفتح 36، بوربور 35 رای، میثم نیکفر 33 رای، سیدمحمد حسینی 32 رای، محسن پیرهادی 26 رای،  جولایی 19 رای 

**فراکسیون مستقلین 

محمد تبرایی 55 رأی، شهاب الدین صدر 51 رأی، جمشید ایرانی 50، مهدی پور نامدار 46 رأی، قدرتعلی حشمتیان 39 رأی، محسن صفرپور 38 رأی، محمد نیشابوری 37 رأی، بهنود نادری 31 رأی، سیاوش نادری 23 رأی، محمد فومنی 23 رأی

در نهایت 7 نفر اول هر فراکسیون به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی خانه احزاب ایران  و 3 نفر دیگر هر لیست به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین در جریان این کنگره مصطفی کواکبیان طی سخنانی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان کشور بویژه رئیس‌جمهور  به خانه احزاب گفت:‌ چرا نباید رئیس‌جمهور با احزاب ملاقاتی داشته باشد؟ درخواست ما از رئیس‌جمهور و همچنین رئیس قوه‌قضائیه این است که با دعوت از اعضای خانه احزاب در تشکیل یک جلسه مشترک، دغدغه‌های احزاب را نیز شنیده و مدنظر قرار دهد.

با توجه به چهلمین روز فوت محمدنبی حبیبی در پایان بخش اول این کنگره و پیش از اعلام آرای نهایی،  با پخش کلیپی از دبیرکل فقید حزب موتلفه، یاد خاطره آن مرحوم گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط خانه احزاب ایران احزاب اصلاح طلب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه احزاب ایران احزاب اصلاح طلب خانه احزاب ایران احزاب اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری