Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@19:56:20 GMT

لحظه‌شماری برای قرعه‌کشی سرنوشت‌ساز چمپیونزلیگ

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۷۴۸۴

لحظه‌شماری برای قرعه‌کشی سرنوشت‌ساز چمپیونزلیگ

قرعه‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا امروز جمعه برگزار شده و روند ادامه این رقابتها مشخص خواهد شد.  

به گزارش "ورزش سه"، هشت تیم باقی‌مانده در کوران رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، امروز در وهله اول رقبای مستقیم خود در مرحله یک‌چهارم نهایی را خواهند شناخت. اما علاوه بر این، تیمهای حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی به دلیل برگزاری قرعه‌کشی مراحل نیمه‌نهایی و فینال رقابتها می‌توانند تخمین بزنند که در صورت پیروزی در مرحله بعدی، حریف احتمالی‌شان در مراحل نیمه‌نهایی و فینال چه تیم‌هایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

هشت تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی که امروز در قرعه‌کشی شرکت خواهند داشت عبارتند از آژاکس، بارسلونا، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچسترسیتی، پورتو و تاتنهام.

 

نکته جالب درباره قرعه‌کشی امشب این است که در این قرعه‌کشی نه از سیدبندی خبری بوده و نه چیزی به عنوان سهمیه کشوری وجود خواهد داشت. یعنی هر کدام از هشت تیم ممکن است در مرحله یک‌چهارم با هر کدام از تیم‌های دیگر روبرو شود و محدودیتی هم برای روبرو شدن تیم‌های یک کشور با هم وجود نخواهد داشت. این به خصوص برای تیمهای انگلیسی اهمیت دارد چرا که از جمع هشت تیم، چهار تیم انگلیسی هستند و این امکان برخورد آنها با یکدیگر را افزایش خواهد داد.  حتی این احتمال وجود دارد که دو تیم همشهری، منچستریونایتد و منچسترسیتی، در این مرحله با هم روبرو شوند.

 

 

تاریخ مسابقاتی که امروز برای آنها قرعه‌کشی خواهد شد از قرار زیر است:

 

دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی: 10 و 11 آوریل

 

دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی: 18 و 19 آوریل

 

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی: 1 و 2 مه

 

دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی: 8 و 9 مه

 

فینال: 2 ژوئن در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید اسپانیا

 

 

اما قرعه‌کشی امشب نکات جالبی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم. تعداد تیمهای انگلیسی حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی امسال (4تیم) به اندازه مجموع تعداد تیم‌های انگلیسی در یک‌چهارم نهایی چهار دوره گذشته لیگ قهرمانان است.

 

 

از فصل 2009-2010 امسال برای اولین بار اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان تنها یک نماینده خواهد داشت و بارسلونا یک‌تنه بار نمایندگی از لالیگا را به دوش خواهد کشید.

 

 

و برای اولین بار از فصل 2005-2006 هیچ نماینده‌ای از آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. واقعیتی که مدیران فوتبال آلمان و دوست‌داران فوتبال این کشور را نگران کرده است.

 

 

از سوی دیگر آژاکس بعد از آیندهوون در فصل 2006-2007 اولین تیم هلندی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است. میانگین سنی آژاکس در این دوره از رقابتها 24 سال و 202 روز بوده که از همه تیم‌های باقی‌مانده در رقابتها کمتر است.

 

 

پورتوی پرتغالی در حالی موفق شده به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یابد که هیچ گلزن برجسته‌ای نداشته و 10  بازیکن مختلف این تیم گلهایش در چمپیونزلیگ را به ثمر رسانده‌اند. این واقعیت نشان‌دهنده خصوصیت اصلی پورتو در این فصل است، تیمی متحد و منظم که به مدد 11 ستاره توانسته خود را به جمع هشت تیم برتر قاره سبز برساند.

 

 

اما منچسترسیتی با راه‌یابی به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای امسال، از 10 دوره‌ای که با هدایت پپ گواردیولا در این رقابتها حضور داشته برای نهمین بار به این مرحله رسیده است. از 10 فصل پیش تا کنون تنها سالی که سیتی با هدایت پپ نتوانسته به یک‌چهارم نهایی راه یابد فصل 2016-2017 بوده است.

 

 

بارسلونا هم برای دوازدهمین فصل پیاپی حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. آخرین سالی که کاتالانها در این مرحله از رقابتها حاضر نبود، فصل 2006-2007 بوده است.

 

 

اما تاتنهام با راه‌یابی به این مرحله دست به کاری بزرگ زده که برای این باشگاه موفقیتی تاریخی به حساب می‌آید. چرا که تاتنهام با این صعود برای سومین بار در تاریخ باشگاه خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا می‌بیند. چه از زمانی که جام باشگاههای اروپا برگزار می‌شد و چه از زمان برگزاری لیگ قهرمانان، تاتنهام تنها سه بار به یک‌چهارم نهایی رقابتهای اروپایی راه یافته است که آخرین آنها فصل 2010-2011 بوده است.

 

 

 

 

 

 

لیگ قهرمانان اروپا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد

شاگردان دیه‌گو سیمئونه با یک پیروزی خفیف خارج از خانه حاشیه امنیت خود در چهارم جدول رده‌بندی لالیگا را افزایش دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی شب دوم از هفته سی‌و‌چهارم لالیگای اسپانیا، شب گذشته (شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران، تیم فوتبال اتلتیکومادرید میزبانش مایورکا را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

تک گل دقیقه 5 رودریگو ریکلمه مسبب رقم خوردن بیست‌و‌یکمین پیروزی فصل روخی بلانکو شد تا این تیم 67 امتیازی شود و حاشیه امنیتش در رده چهارم جدول لالیگا را به شش امتیاز افزایش دهد. این در حالی است که تنها چهار هفته دیگر به پایان فصل جاری لالیگا باقی مانده است. به این ترتیب مردان دیه‌گو سیمئونه از شانس خوبی برای کسب آخرین سهمیه اسپانیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا برخوردار هستند. پیش از این تیم‌‌های رئال مادرید، بارسلونا و جیرونا موفق به کسب سه سهمیه دیگر لالیگا در فصل آتی لیگ قهرمانان شده بودند.

بارسلونا باخت و رئال مادرید را قهرمان کرد

 

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌چهارم لالیگا، امروز پنج مسابقه دیگر برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

اوساسونا - بتیس
سلتاویگو - ویارئال
والنسیا - آلاوس
رایووایکانو - آلمریا
سویا - گرانادا

در جدول رده‌بندی لالیگا رئال مادرید قهرمان زودهنگام مسابقات با 87 امتیاز صدرنشین است و جیرونا با 74 امتیاز در رده دوم قرار دارد. بعد از این دو تیم، بارسلونای 73 امتیازی سوم است و اتلتیکومادرید با 67 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنوشت پاریس و دورتموند در دست داور ایتالیایی
  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد
  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • جلسه مهم یوفا: خیرونا یا سیتی در چمپیونزلیگ
  • مهاجری: جمع کوچکی از وزرا لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!
  • ساحلی‌بازان والیبالیست دریک چهارم نهایی آسیا
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
  • ژابی باعث اخراج بارسا از گلدان یک چمپیونزلیگ!
  • وینی با قهرمانی چمپیونزلیگ به توپ طلا می‌رسد
  • وینیسیوس جونیور بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا