Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:11:02 GMT

مسکو: آمریکا درصدد تضعیف نفوذ روسیه در جهان است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۸۴۹۸

مسکو: آمریکا درصدد تضعیف نفوذ روسیه در جهان است

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که اختصاص بودجه هنگفت آمریکا برای «مبارزه با نفوذ روسیه» مسئله جدیدی نبوده و تنها بهانه‌ دیگری در راستای اجرای سیاست سال‌های اخیر واشنگتن برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در جهان است. ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه رسمی در تفسیر پیش‌نویس بودجه دولت آمریکا در تامین مالی مبارزه با «نفوذ روسیه» در مناطق خاصی از جهان که برای این منظور 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده، اعلام کرد که واشنگتن از تمامی بهانه‌های ممکن برای تضعیف نفوذ مسکو در عرصه جهانی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: « بار دیگر شاهد نمونه زنده دیگری از اجرای سیاست رقابت ناعادلانه هستیم که آمریکایی‌ها به طور علنی درصدد از بین بردن امکان همکاری‌های متقابلا سودمند و مشارکت در عرصه‌های اقتصادی، انرژی و همچنین همکاری‌های نظامی-فنی و ممانعت از ارتقاء سطح شرکت‌های خود هستند.»

مقامات دیپلماتیک روسیه در عین حال تاکید کرده‌اند که در این رابطه هیچ مسئله جدیدی در سیاست آمریکا دیده نمی‌شود و برخوردهای دولت کنونی آمریکا در این جهت گیری در بسیاری از موارد ادامه همان سیاست دولت سابق این کشور است. چرا که بودجه آمریکا مدتهاست که سالانه برای کمک به کشورهای اروپای شرقی و حوزه نفوذ اتحاد جماهیر شوروی سابق، هزینه‌های گزافی را در نظر می گیرد تا در واقع به اهداف سیاسی خود در این مناطق نزدیک شود.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که طی سال های اخیر موج اقدامات روس هراسانه در واشنگتن به شکل مبارزه با «تهدیدات از جانب روسیه» شدت قابل توجهی یافته است.

مقامات دیپلماتیک روسیه به همتایان آمریکایی خود توصیه کردند تا به فکر اقداماتی برای تاثیرگذاری مثبت بر روابط دوجانبه باشند، نه آنکه هزینه‌های گزافی را صرف نظریات دروغین کنند.

در این بیانیه به کشورهایی که از واشنگتن کمک مالی دریافت می کنند، توصیه شده تا به نتیجه سیاست ریاکارانه آمریکا در کشورهایی نظیر عراق، لیبی و سوریه و همچنین تلاش کنونی آمریکا برای اجرای کودتای دولتی در کشور ونزوئلا را مورد توجه قرار دهند.

رقابت با روسیه و مقابله با نفوذ آن، اولویت بودجه دفاعی آمریکاستترامپ بودجه نظامی آمریکا را به 750 میلیارد دلار افزایش می‌دهد

لازم به یادآوری است که در پیش‌نویس بودجه مالی دولت آمریکا برای سال مالی 2020، رقابت راهبردی با روسیه و چین، مقابله با نفوذ روسیه در اروپا، اورآسیا و آسیای مرکزی و همچنین کمک به کشورهای این مناطق برای کاهش وابستگی آنها به روسیه، جزو اولویت‌های در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به فرانسه هشدار داد در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور به اوکراین نیرو اعزام کند، آن‌ها اهداف قانونی ارتش روسیه تلقی خواهند شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز چهارشنبه هشدار داد نیروهای فرانسوی در صورت حضور در منطقه درگیری‌ها در اوکراین، به هدف ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.

او همچنین گفت که روسیه شاهد تعداد فزاینده شهروندان فرانسوی در میان کشته‌شدگان جنگ اوکراین بوده است.

ایده اعزام نیروهای خارجی به اوکراین اولین بار در زمستان گذشته توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی موسوم به نشست دوستان اوکراین در پاریس مطرح شد که با انتقادات زیادی حتی از سوی متحدان پاریس در ناتو مواجه شد.

ماکرون اخیراً هم اظهارات خود در زمینه اعزام نظامیان غربی به اوکراین را تکرار کرد و در مصاحبه با اکونومیست گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده، احتمال اعزام نیروی زمینی فرانسه به اوکراین وجود دارد.

پیش‌تر، معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف در واکنش به این اظهارات گفت «اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین به معنای مشارکت مستقیم آن کشورها در جنگ است که باید به آن پاسخ دهیم».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم